جاسازای موشک‌ها و مهمات در میان آثار باستانی سوریه توسط نیروهای جمهوری اسلامی

0
125

نیروهای جمهوری اسلامی و شبه نظامیان تابع آنها در منطقه «المیادین» استان دیرالزور سوریه برای محافظت از مهمات و تسلیحات خود در مقابل حملات هوائی، اقدام به پنهان کردن این تسلیحات در سنگرها و کانال‌های عمیق استتار شده در میان آثار باستانی سوریه کردند.

در این راستا، شبه‌نظامیان موسوم به «ابوالفضل عباس» وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقدار قابل توجهی از ذخیره مهمات، موشک‌های با برد کوتاه و متوسط را به انبارهای خود در این منطقه منتقل کرده‌اند. براساس گزارش دید‌بان حقوق بشر سوریه در روز سه شنبه 18 ماه می جاری، این محموله‌ها قبلاً از مرز عراق وارد سوریه شده بودند.

در اوایل ماه گذشته میلادی، این شبه‌نظامیان چهار کامیون سلاح پر از موشک‌های کوتاه برد و میان برد را از طریق گذرگاه غیرقانونی «سکک» در مرز عراق واقع در منطقه «آلبوکمال» به داخل سوریه منتقل کردند. دو کامیون از این محموله‌ها در منطقه «عیاش» در دیرالزور غربی توسط شبه نظامیان افغانی «فاطمیون»(لشکر فاطمیون نیروهای مدافع حرم اهل افغانستان هستند که علیه داعش در سوریه مبارزه می‌کنند. فاطمیون در اردیبهشت ۱۳۹۲ش فعالیت خود را آغاز کردند. در حال حاضر تعداد نیروهای این لشکر به بیش از ۲۰ هزار نفر می‌رسد. حضور فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای دفاع از اسلام، مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد.)تخلیه شد و دو کامیون دیگر مسیر خود را به سوی پایگاه شبه نظامیان جمهوری اسلامی در حومه استان «الرقه» ادامه دادند.

العربیه گزارش داد؛ شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران سابقه طولانی در مخفی کردن سلاح خود در میان مناطق مسکونی و آثار باستانی دارند. علاوه بر این شیوه انتقال موشک‌ها و مهمات جنگی از عراق توسط این شبه نظامیان نشان می‌دهد که آنها کامیون‌های حمل میوه و سبزیجات را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی، برای مقاصد خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

همزمان با برنامه انتقال غیرقانونی سلاح به سوریه، شبه نظامیان وابسته به سپاه پاسداران، پروژه استخدام مزدور از میان جوانان بیکار را به شدت دنبال می‌کنند و از اوضاع نابسامان اقتصادی کشور سوریه نهایت بهره‌برداری را به عمل می‌آورند.