درخواست کانادا از شهروندان خود از خوداری سفر به ایران

0
18

وزارت خارجه کانادا، در توصیه‌نامه‌ای، با اعلام «وضعیت قرمز» در مورد ایران، از شهروندانش خواست که به دلیل «سطح تهدید‌های امنیتی»، ایران را ترک کنند.

این توصیه‌نامه از کاناداهایی‌ها می‌خواهد از هر نوع سفری به ایران خودداری کنند، چراکه به دلیل شرایط امنیتی آشفته و تهدید منطقه‌ای تروریسم، احتمال بازداشت خودسرانه آنها وجود دارد.

دولت کانادا، جمعه 7 اکتبر، با قرار دادن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی از تحریم 10 هزار عضو سپاه و ممنوعیت دائمی ورود آن‌ها به خاک این کشور خبر داد.

العربیه نوشت؛ این اقدام دولت کانادا در پی برگزاری تظاهرات بیش از 50 هزار نفری ایرانیان در شهر تورنتو و همچنین تجمعات اعتراضی دیگری در سایر شهرهای این کشور و به دنبال هفته‌ها فشار انجمن خانواده‌های جان باختگان هواپیمای اوکراینی و حمایت حزب محافظه‌کار از آن‌ها صورت گرفت.

در توصیه‌نامه کانادا آمده است، کانادایی‌ها در صورتی که می‌توانند به‌ شکل امن ایران را ترک کنند. این بیانیه هشدار داده است که توانایی دولت کانادا برای تامین خدمات کنسولی برای شهروندان کانادایی در ایران بسیار محدود است.

در روزهای گذشته، هفت کشور آلمان، فرانسه، هلند، اتریش، بلژیک، اسپانیا و ایتالیا از شهروندان خود خواسته‌‌اند تا سریعا خاک ایران را ترک کنند.