قیام و اعتراضات مردم ایران برعلیه جمهوری اسلامی در بیست و دومین شب

0
55

تظاهرات ضد‌حکومتی مردم ایران که شنبه 16 مهر نیز در پاسخ به فراخوان‌ها با حضور گسترده و‌ تجمعات سراسری در شهرهای مختلف این کشور ادامه یافت، صحنه ابراز خشم و نفرت و فریاد معترضان علیه سران رژیم جمهوری اسلامی بود.

معترضان ایرانی در بیست و دومین شب تظاهرات ضدحکومتی خود با سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «آخوند باید گم بشه» و «جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم» خشم، انزجار و نارضایتی خود را علیه استبداد و سرکوب خونین و خشونت‌‌بار رژیم جمهوری اسلامی ابراز داشتند.

از سویی نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی با استفاده از انواع ابراز سرکوب و خشونت با اقدام به تیراندازی مستقیم به سوی معترضان، تلاش کردند تا مانع از تداوم تظاهرات شوند اما این تلاش‌های آنها در برابر عزم و اصرار مردم معترض ناکام ماند.

شماری از معترضان در تظاهرات شنبه در اثر تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته و زخمی شدند.

در ادامه حمایت و همبستگی با تظاهرکنندگان در ایران، گروه سایبری «عدالت علی» شامگاه شنبه برنامه زنده «شبکه خبر» صدا‌ و سیمای جمهوری اسلامی ساعت 9:00 شب را برای لحظاتی هک و از صفحه نمایش تلویزیونی آن، نماد اعتراضات، شعارهای سرنگونی رژیم، تصاویری از کشته شدگان اعتراضات و فریادهای «زن زندگی آزادی» معترضان ایرانی پخش کرد.

به‌رغم تداوم خشونت‌ها معترضان ایرانی اما مصمم و با اراده‌ مقابل نیروهای امنیتی و ماشین سرکوب مقاومت کرده و در برخی شهرها از جمله سنندج موفق شدند با عقب راندن ماموران و ایجاد موانع و راهبندان برخی محلات و خیابان‌های شهرها را به کنترل خود درآورده و مقرهای امنیتی و انتظامی را به آتش بکشند.

این در حالی است که ماشین سرکوب رژیم جمهوری اسلامی روز به روز در برابر اراده مردم معترض، مستهلک، ناتوان و فرسوده شده و مقامات جمهوری اسلامی با بیم و نگرانی فزاینده‌ای تلاش دارند از نیروهای مسلح برای سرکوب معترضان استفاده کنند.

از سویی با تداوم تظاهرات ضد‌حکومتی در شهرهای مختلف ایران، معترضان کُرد پس از به‌کنترل درآوردن برخی محلات و خیابان‌های شهر سنندج، مرکز استان کُردستان، ساختمان شهرداری و پایگاه سپاه پاسداران در شهرک نایسر و همچنین کلانتری 18 عباس‌آباد شهر سنندج را به آتش کشیدند.

معترضان در کُردستان ضمن همبستگی با هموطنان خود در اقلیم بلوچستان، با غافلگیر کردن نیروهای امنیتی و به عقب‌راندن آنها، با تسلط بر برخی محلات شهر سنندج پل «قشلاق» ارتباطی میان شهرهای سنندج و همدان را با افروختن آتش و ایجاد موانع و راهبندان مسدود کردند.

از سویی وب‌سایت «نت بلاکس» که محدودیت‌ دسترسی به اینترنت در جهان را رصد می‌کند در تازه‌ترین گزارش خود شامگاه شنبه از قطع شدن اینترنت و اختلال در شبکه‌های تلفن همراه، همزمان با سرکوب خونین معترضان در سنندج خبر داد.

در استان مرکزی در شهر اراک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به‌طور مستقیم به سوی معترضان تیراندازی کردند.

العربیه نوشت؛ خیابان‌های پایتخت ایران از جمله در شریعتی، سعادت‌آباد و نازی‌آباد تمام شب صحنه سنگربندی و رویارویی با نیروهای امنیتی و فریاد خشم علیه رهبران جمهوری اسلامی بود.

در شهرک اکباتان تهران معترضان با شعار «مرگ بر دیکتاتور» با رژیم جمهوری اسلامی ابراز مخالفت کردند.

در فردیس کرج نیز معترضان با فریادهای «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «ما بچه‌های جنگیم، بجنگ تا بجنگیم»، «ننگ ما رهبر الدنگ ما» به خیابان‌ها آمده و علیه سران و رژیم جمهوری اسلامی شعار دادند.

شهروندان معترض در شهر دورود در استان لُرستان نیز با بوق‌های ممتد خودروها و فریادهای «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه سِدعلی سرنگونه»، خواستار مرگ خامنه‌ای و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.