داعش و کلیساهای نینوا

0
171

داعش در تصاویر تازه ای که در حسابهای کاربری توئیتر خود منتشر کرد، ویران کردن نشانه های مسیحی و آثار هنری کلیساهای استان نینوای عراق را به نمایش گذاشت.

در این تصاویر که توسط رادیو جی بی انعکاس پیدا کرد، جنگجویان داعش صلیب ها را از فراز کلیساها سرنگون می کنند، آثار باستانی مسیحی را با پتک از میان می برند و پرچم سیاه خود را به اهتزاز در می آورند. افراد داعش که در این تصاویر لباس شخصی به تن دارند، مجسمه ها و شمایل های مریم و عیسی مسیح را از بین می برند .به باور این گروه بنیادگرای اسلامی، آثار باستانی، نماد بت پرستی اند و باید نابود شوند. ضدیت داعش با مسیحیان دو ماه پیش به فجیع ترین شکلی جلوه کرد، زمانی که افراد این گروه، بیست و یک مسیحی قبطی مصری را در سواحل لیبی سر بریدند، و پس از آن نیز با حمله به دوازده روستای عراق، بیش از دویست و بیست مسیحی آشوری را به اسارت بردند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، دی ماه امسال بیانیه ای را داعش صادر کرد که با آیه قرآنی “قَاتِلُوا الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْاَخِرِ وَلَا يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلَا يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ اُوتُوا الْكِتَابَ حَتَّي يُعْطُوا الْجِزْيَهَ عَنْ يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ” شروع شده بود و خاطرنشان کرده بود که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش جان و فرزندان و کلیساهای مسیحیان را در قبال رعایت مقررات تضمین خواهد کرد.

به نوشته روزنامه دیلی میل در این بیانیه آمده بود مسیحیان نباید صلیب به گردن بیندازند و آن را علنی کنند و نباید مانع مسیحیانی شوند که قصد مسلمان شدند دارند و از ساخت کلیسای جدید خودداری کنند.

بیانیه داعش برای مسیحیان شامل هفت بند است که عبارتند از: عدم انجام عبادت به صورت علنی، عدم ارتکاب هرگونه خیانت علیه داعش، نساختن کلیسای جدید و تعمیر نکردن کلیساهای موجود، علنی نکردن صلیب، عبادت با صدای آهسته و به گونه ای که مسلمانان نشنوند، عدم تمسخر اسلام و مسلمانان، عدم ممانعت از مسیحیانی که قصد مسلمان شدن دارند.