در اقدامی بی‌سابقه دولت مصر سه نفر را به جرم «سلاخی» یک سگ به سه سال زندان محکوم کرد

0
183

با انتشار یک فیلم آماتور سه نفر در مصر به دلیل کشتن یک سگ، هر کدام به سه سال زندان محکوم شدند. این حکم بی‌سابقه در مصر، با استقبال شدید طرفداران حقوق حیوانات در این کشور مواجه شد.
در تصاویر دیده می‌شود که یک سگ به تیر چراغ برقی بسته شده است و آنقدر شکنجه می‌شود تا بمیرد. این سگ در این ویدئو توسط چاقو و قمه در مقابل دیدگان عابرین مورد حمله قرار می‌گیرد. این ویدئو پس از انتشار در یوتیوب در حجم وسیعی در شبکه‌های اجتماعی توسط مصری‌ها دست به دست شد تا یک کارزار آنلاین را پایه‌گذاری کرد و مباحثات درباره خشونت علیه حیوانات در رسانه های مصر را جرقه زد.
بنا بر گزارش ناظران خبرگزاری فرانسه، حدود دو هفته پیش، سه مظنون در این رابطه بازداشت شدند و هر کدام به سه سال زندان برای خشونت علیه حیوانات، حمل سلاح سرد و بر هم زدن آرامش متهم شدند. همچنین صاحب این سگ نیز فراری است. او در دادگاه به شکل غیابی به جرم خشونت علیه حیوانات متهم شد. او متهم است سگش را در یک درگیری قدیمی با همسایه خود، وارد نزاع کرده است.
سرعت رسیدگی به این پرونده، جامعه مصر را شوکه کرد، کارشناسان مسایل مصر از جمله پروفسور سیمون فریزر، متخصص مصر در دانشگاه ونکور معتقد است این حکم سنگین و سریع نتیجه کارزار آنلاینی بود که در این رابطه به راه افتاد و هراس دولت سیسی از بالا گرفتن تنش‌ها و فشارهای اجتماعی بر روی دولت قاهره.