خواننده ۲۸ ساله برترین هنرمند دهه بریتانیا شد

0
201

اد شیران با ۷۹ هفته صدرنشینی ترانه‌ها و آلبوم‌هایش در جدول پرفروش‌ترین‌ها به عنوان برترین هنرمند دهه ۲۰۱۰ بریتانیا برگزیده و معرفی شد.

خواننده و آهنگساز ۲۸ ساله بریتانیایی در مجموع ۱۲ تک‌آهنگ و آلبوم در صدر جدول محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در یک دهه اخیر داشته که بیش از هر هنرمند دیگر است. از این تعداد، آلبوم‌ها ۴۱ هفته صدرنشین بودند و تک‌آهنگ‌ها ۳۸ هفته و شیران در مجموع با ۷۹ هفته رکورد بیشترین هفته صدرنشینی را از آن خود کرد.

شیران در فهرست ۴۰ ترانه برتر هم در مجموع ۵۷۲ هفته در جدول برترین‌ها حضور داشت که بیش از هر هنرمند دیگر در یک دهه گذشته است. این رکوردها در شرایطی برای خواننده جوان به دست آمد که تنها پنج سال از ورود او به دنیای هنر می‌گذرد و در نیمی از دهه رو به پایان ۲۰۱۰ خبری از شیران در این عرصه نبوده است.

ستاره موسیقی پاپ جهان در عرصه کسب درآمد از اجرای کنسرت هم یک رکورد شگفت خلق کرد و امسال با ۷۷۵ میلیون دلار پردرآمدترین خواننده تاریخ لقب گرفت. شیران با این رقم رکورد سال ۲۰۱۱ گروه U۲ را هم شکست.

شیران که ترانه «جنوب مرز» را در جدول ۱۰ آهنگ برتر دارد، یکی از چهار هنرمند تاریخ است که هزار هفته یا بیشتر در جدول ۷۵ آهنگ برتر حضور داشته است. فقط الویس پریسلی، کلیف ریچارد و ریحانا رکوردی بهتر از ۱۰۰۲ هفته صدرنشینی شیران دارند.

از سوی دیگر، «شکل تو» شیران با ۴.۳ میلیون فروش بزرگ‌ترین ترانه دهه است و او دو آهنگ دیگر هم در فهرست پنج ترانه برتر ۱۰ سال اخیر دارد. هر چند در برترین آلبوم‌های دهه دو آلبوم ادل صدرنشین هستند و دو آلبوم شیران سوم و چهارم.