«خاویر باردم» مقابل دوربین «شون پن» می‌رود

0
157

«شون پن» بازیگر و کارگردان سرشناس آمریکایی در جدیدترین ساخته‌اش با عنوان «آخرین چهره»، از «خاویر باردم» بازیگر مطرح و برنده اسکار استفاده خواهد کرد.

 فیلم «آخرین چهره» با فیلمنامه‌ای از «ارین دیگنام» به تهیه‌کنندگی «بیل گربر» و «مت پالمیری» جدیدترین فیلم به کارگردانی «شون پن» است که درباره آشنایی دو پزشک بشردوست در منطقه‌ای جنگ‌زده از آفریقا است و در آن علاوه بر «خاویر باردم» بازیگر سرشناس و اسکاری اهل اسپانیا و «چارلیز ترون»، «ادل اگزارشوپولوس» بازیگر فیلم برنده نخل طلای «آبی گرمترین رنگ است» نیز ایفای نقش می‌کند.

«شون پن» در سال 1991 اولین تجربه کارگردانی‌اش را با فیلم «دونده هندی» رقم زد. پس از آن وی سه فیلم دیگر با نام «نگهبان مرزی» (1995)، «قول» (2001) و «به‌سوی توحش» (2007) را ساخت که بسیار مورد استقبال منتقدین قرار گرفتند. «جک نیلکسون» و «میکی رورک» از جمله بازیگران سرشناس این فیلم‌ها هستند.

خاویر باردم نیز که در سال‌های 2001 و 2011 نامزد جایزه‌ اسکار بود، مدتی قبل نامش بر روی ستاره‌ای طلایی در تالار مشاهیر سینمای هالیوود ثبت شد. او برای ایفای نقش مکمل در فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» ساخته برادران کوئن، موفق به دریافت جایزه‌ اسکار سال 2008 شد.

به گزارش ایسنا؛ باردم همسر «پنه‌لوپه کروز» در بیش از 20 نقش‌آفرینی سینمایی‌اش جوایز متعددی چون جایزه بافتا بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر مرد از جوایز فیلم اروپا، جایزه‌ گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد، چهار جایزه‌ بهترین بازیگر از جوایز گویا اسپانیا، صدف نقره‌ای بهترین بازیگر جشنواره سن‌سباستین را کسب کرده است.

www.people.com