حمله محمدجواد لاریجانی به مولوی عبدالحمید

0
127

محمدجواد لاریجانی، معاون پیشین ستاد حقوق بشر قوه قضائيه به شدت به مولوی عبدالحمید حمله کرده و او را به دلیل اعتراضات زاهدان مسئول دانسته است. 

آقای لاریجانی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: ««کبکه و دبدبه ای که این آقا (مولوی عبدالحمید) برای خود به هم زده از برکت جمهوری اسلامی بوده و در دوره اصلاحات برای همنوایی با او هزینه زیادی شده است.»

او همچنین در ادامه عبدالحمید را فردی فاقد حیثیت علمی دانسته که به تحرکات خارجی‌ها و فرقه‌های مختلف دامن می‌زند. 

یورونیوز نوشت؛ او همچنین در خصوص مسجد مکی که مولوی عبدالحمید در آنجا حضور دارد گفت: «مسجد مکی کاملا مصداق مسجد ضرار است یعنی مسجد نیست و آنجا دقیقاً محل توطئه است. برای پیامبر اسلام هم تخریب مسجد ضرار خیلی سخت بود، اما مسجد توسط عده‌ای درست شده بود برای اشاعه افکار انحرافی و پیامبر دستور داد تا آن مسجد را خراب کنند. مسجد مکی امروز به مسجد ضرار تبدیل شده است. از آنجا حرف‌های متعفن بیرون می‌آید حرف‌های اسلامی بیرون نمی‌آید حرف‌های کسانی از این مسجد بیرون می‌آید که در بیرون مرز‌ها علیه اسلام توطئه می‌کنند. کار جبهه انقلاب در این باره کاملا روشن است و باید در این زمینه محکم ایستادگی کند.»

رهبر سنی‌های بلوچ در ماه‌های اخیر اعتراضات بسیاری را نسبت به عملکرد جمهوری اسلامی به زبان آورده و این اظهارات صریح خشم دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی را به همراه داشته است.