حمله انتقادی اسرائیل به کابینه ابراهیم رئیسی

0
213

وزیر خارجه اسرائیل از جامعه بین المللی خواست انتصاب «احمد وحیدی» که بر سر بمب گذاری AMIA در ۱۹۹۴ در بوئنوس آیرس تحت تعقیب اینترپل است را محکوم کند.

اسرائيل روز چهارشنبه از جامعه جهانی خواست انتصاب یک «جانی» در کابینهٔ جدید جمهوری اسلامی، که به اتهام مشارکت در بمب گذاری ۱۹۹۴ در مرکز فرهنگی یهودیان بوئنوس آیرس تحت تعقیب اینترپل است را محکوم کنند.

وزارت خارجه اسرائيل طی بیانیه ای در رویکرد به اعلام انتصابات جدید کابینه رئیس جمهور اصولگرای جمهوری اسلامی ، ابراهیم رئیسی، انتصاب «سرتیپ احمد وحیدی» به وزارت کشور را انتخابی «شرم آور» خواند.

تایمز اسرائیل نوشت؛ وحیدی، وزیر دفاع پیشین است که در ۲۰۱۰ در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفت. او در زمان بمب گذاری در مرکز یهودیان AMIA در پایتخت آرژانتین، فرمانده بازوی عملیات فرامرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ، نیروی قدس بود و نام او با «علامت قرمز» در لیست اینترپل مربوط به حمله به بنای AMIA قرار گرفت.

بمب گذاری در AMIA ، انجمن مشترک آرژانتینی اسرائیلی، توسط یک بمب گذار انتحاری انجام شد که با اتومبیلی حامل بمب به بنای چند طبقه کوبید و ۸۵ تن را کشت و صدها نفر را زخمی کرد. بمب گذار مذکور سپس بنام «ابراهیم حسین برو» از عوامل گروه تروریستی تحت حمایت جمهوری اسلامی ، حزب الله، شناسایی شد. در این بمب گذاری دیگرانی از عاملان حزب الله و جمهوری اسلامی با او همکاری کرده اند.