شبکه قاچاق نفت مرتبط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی توسط آمریکا تحریم شد

0
279

در پی تحولات اخیر و تشدید تنش‌های میان جمهوری اسلامی و غرب، ایالات متحده آمریکا در راستای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی و اقدامات بی‌ثبات کننده آن در منطقه، تحریم‌هایی را علیه افراد و شرکت‌های حمایت‌کننده مالی از سپاه قدس و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، جمعه، 13 اوت، در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شخصی که اعتقاد می‌رود در قاچاق نفت دست دارد و همچنین علیه شرکت‌هایی که از سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، حمایت مالی می‌کنند، اعمال کرده است.

این وزارت‌خانه افزود که دفتر کنترل سرمایه‌‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا در این راستا تحریم‌هایی را علیه یک شخص و تعدادی از شرکت‌ها اعمال کرده است.

طبق این بیانیه این شخص با فرماندهان ارشد سپاه قدس شراکت داشته و در این راستا تعدادی از شرکت‌ها را برای تسهیل فروش محموله‌های نفت جمهوری اسلامی به مشتریان خارجی و از آن جمله خریدارانی از شرق آسیا تسهیل می‌کرد.

العربیه نوشت؛ بنا به بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درآمدهای حاصل از قاچاق نفت این شبکه مورد تحریم در تامین مالی «فعالیت‌های بی‌ثبات‌ کننده در منطقه» استفاده می‌شد.

آندریا جاکی، مدیر دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته که فروش‌های نفت جمهوری اسلامی به نفع سپاه پاسداران و «با استفاده از واسطه‌های خارجی مهمی برای مخفی نگهداشتن نقش سپاه قدس، انجام می‌‌شود.»

به گفته این مقام آمریکایی تحریم‌های اعمال شده شامل ممانعت از دسترسی به همه اموال، دارایی‌ها و منافع متعلق به افراد مندرج در فهرست تحریم‌ها است که تحت نظارت دادگستری آمریکا قرار دارد.

در همین راستا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در توییتی گفته: «به ادامه شناسایی و از کار انداختن فعالیت‌های حمایت کنندگان از سپاه قدس و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ادامه خواهیم داد.»