حمله اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه پس از تهدید اسرائیل توسط مقام ارشد سپاه پاسداران

0
147

اسرائیل شامگاه سه‌شنبه 16 مارس 2021 مواضع شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در حومه جنوبی دمشق پایتخت سوریه را هدف قرار داد.
به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، سامانه ضد هوایی این کشور شامگاه سه‌شنبه به «حمله اسرائیل» در حومه دمشق واکنش نشان داده و تعدادی از موشک‌ها را در آسمان این شهر سرنگون کرده است.

طبق گزارش سانا، حمله اسرائیل در منطقه جنوبی این کشور بوده است.

شبکه الاخباریه وابسته به رژیم سوریه نیز یادآور شد که صدای انفجارهایی در اطراف دمشق در نتیجه واکنش سامانه‌های دفاع هوایی سوریه به حملات اسرائیل به منطقه جنوبی، شنیده شده است.

از سویی دیدبان حقوق بشر سوریه شنیده شدن صدای انفجارها در اطراف پایتخت دمشق در نتیجه حملات اسرائیل را تایید کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفت که طی این حملات اسرائیل انبارهای سلاح شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در داخل سایت‌های نظامی نیروهای رژیم سوریه که در چندی کیلومتری فرودگاه بین‌المللی دمشق واقع است، مورد هدف قرار گرفت.

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه سامانه دفاع هوایی رژیم اسد اقدام به شلیک چندین موشک در واکنش به حملات هوایی اسرائیل کرده، اما تاکنون تلفاتی انسانی گزارش نشده است.

شایان ذکر است که اسرائیل در ماه‌های اخیر بر شدت حملات خود به مواضع نظامی، نیروهای جمهوری اسلامی و گروههای شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در تعدادی از مناطق سوریه افزوده است.

العربیه نوشت؛ حملات هوایی اسرائیل در 13 ژانویه گذشته به مخازن سلاح و مواضع نظامی نیروهای رژیم سوریه و گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی در شرق سوریه دست‌کم 57 کشته برجای گذاشت که این حمله از آغاز حملات اسرائیل بیشترین تلفات را در پی داشته است.