حضور دزد کشتی «کاپیتان فیلیپس» در دوی ماراتون

0
543

بارخاد عبدی بازیگر فیلم «کاپیتان فیلیپس» که با این فیلم خوش درخشید در یک درام سینمایی بازی می کند.

نابازیگری که با بازی در اولین فیلمش نامزدی اسکار را کسب کرد، اکنون برای بازی در یک فیلم دیگر انتخاب شده است.

بارخاد عبدی اکنون در حال گفتگو برای حضور در فیلم «جایی که به خورشید اصابت کرد» است. تهیه کننده این فیلم نوئل پیرسون که تهیه‌کننده فیلم «پای چپ من» بود، این فیلم را به کارگردانی جیم اوهانلون می‌سازد.

این درام تاریخی درباره ویلی متولا قهرمان دوی ماراتون از آفریقای جنوبی است که سال 1992 در ماراتون نیویورک شرکت کرد. داستان این فیلم بر متولا و مردی به نام دی دورس تمرکز دارد که مالک یک کافه است. این دوستی عجیب فراتر از آپارتاید حاکم بر آفریقای جنوبی پیش رفت.

عبدی متولد سومالی است و در 14 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. او که راننده بود با اولین بازی اش در فیلم «کاپیتان فیلیپس» توجه همه را به خود جلب کرد. او در این فیلم که بر مبنای خاطرات واقعی کاپیتان فیلیپس ساخته شده است، در نقش یکی از دزدان دریایی سومالیایی ظاهر شده که به این کشتی حمله می کند.

بارخاد عبدی در این فیلم در کنار تام هنکس بازی کرده و برای این بازی نامزدی جایزه گلدن گلوب، جایزه بفتا و جایزه اتحادیه بازیگران آمریکا و نیز نامزدی اسکار را کسب کرده است.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اوهانلون چندین فیلم تلویزیونی بریتانیایی را کارگردانی کرده که «یک ذره لباس» و «دو ذهن» از جمله آنها هستند.