درآمد 70 میلیون دلاری ساندرا بولاک از «جاذبه»

0
223

به نظر می رسد سفر فضایی برای ساندرا بولاک بسیار خوش یمن بود و این امکان را به بازیگر 49 ساله هالیوود داد تا بیشترین درآمد عمرش را از فیلم «جاذبه» کسب کند.

به گفته مسئولان استودیوی سازنده فیلم، آنچه از فیلم «جاذبه» نصیب ساندرا بولاک می شود، رقمی دست کم معادل 70 میلیون دلار خواهد بود.

بولاک که با کمپانی برادران وانر برای ایفای نقش در این فیلم به کارگردانی آلفونسو کوارون قرار داد بست، 20 میلیون دلار برای بازی در این نقش دریافت کرد و قرار شد 15 درصد از درآمد فیلم نیز به او تعلق بگیرد.

این در حالی است که استودیو طبق قراردادی که با سینمادارن بسته است بین 40 تا 50 درصد سود حاصل از باکس آقفیس را دریافت می کند. این رقم البته درمورد سینماهای خارج از آمریکا کمتر خواهد بود.

«جاذبه» تاکنون بیش از 700 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشته و انتظار می رود این رقم تا 750 میلیون دلار نیز برسد. با توجه به این که کمپانی برادران وارنر حدود 45 درصد از این مبلغ را دریافت خواهد کرد می توان دریافت که سهم بولاک حداقل 50 میلیون دلار خواهد بود.

با این حال درآمد حاصل از نمایش در سینماها تنها بخشی از سود وی خواهد بود زیرا او درصدی نیز بابت فروش نسخه های این فیلم برای شبکه نمایش خانگی و نیز نمایش در تلویزیون دریافت خواهد کرد.

گفته می شود درآمد حاصل از نمایش در سینماها تنها یک سوم از درآمد کلی هر فیلم سینمایی است و یک سوم دیگر از فروش نسخه های دی.وی.دی و یک سوم نیز از درآمد حاصل از نمایش این فیلم در شبکه های تلویزیونی به دست می آید.

حتی اگر بولاک 20 میلیون دلار از این بخش ها دریافت کند، آنوقت درآمد او بسیار بیشتر از این خواهد شد.

روشن نیست دیگر بازیگر این فیلم یعنی جورج کلونی چه سهمی از این سود خواهد داشت.

چنین درآمدی برای بولاک منتقدان را به تعجب واداشته زیرا در میان بازیگران مرد تنها رابرت داونی جونیور با «مرد آهنی» (آیرون من) توانست چنین موفقیتی کسب کند. این در حالی است که آنجلینا جولی انتخاب اول کوارون برای بازی در این فیلم بود، اما وی این فیلم را نپسندید. شخصیت اصلی این فیلم فضانورد زنی است که بیشتر زمان فیلم را تنها در فضا سر می کند.

ساندرا بولاک زمانی این قرارداد را امضا کرد که با فیلم «نقطه کور» اسکار 2009 را از آن خود کرده بود. این فیلم درآمدی 309 میلیون دلاری در سراسر جهان کسب کرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، «جاذبه» یکی از نامزدهای اصلی اسکار امسال است که روز یکشنبه برندگانش را معرفی می کند. دیگر مدعی اسکار یعنی «گرگ وال استریت» تاکنون 338 میلیون دلار فروش داشته و سهم «کلاهبرداری آمریکایی» تنها 41 میلیون دلار در آمریکا و 217 میلیون دلار در بازار جهانی بوده است.