حصر دراویش در بیدخت؛ ممانعت از حرکت دومین کاروان دراویش به تهران

0
155

در ادامه ممانعت از سفر بانوان دراویش از بیدخت به سمت تهران، روز چهارشنبه  نیز از حرکت کاروان درویشان گنابادی عازم تهران، ممانعت به عمل آمد و به آن‌ها گقته شد که دراویش حق خروج از شهر را ندارند.

به گزارش مجذوبان نور، عصر روزچهارشنبه ماموران اطلاعات ساعاتی پیش از حرکت اتوبوس حامل دراویش از بیدخت به تهران، با احضار و تهدید آقای امانیان، راننده اتوبوس مذکور، از سفر دراویش بیدخت، ممانعت به عمل آوردند. این ماموران بدون ارائه حکم قضایی کتبی اعلام می‌کنند که تا اطلاع ثانوی درویشان این ناحیه، حق سفر به خارج از بیدخت را ندارند.

راننده اتوبوس مذکور که خود از دراویش گنابادی است طی روزهای قبل نیز در صورت ادامه جابه جایی دسته جمعی دراویش، نسبت به ابطال دفترچه حمل و نقل مسافربری تهدید شده بود، اما وی با اعلام اینکه حمل و نقل مسافر شغل من است، به این تهدید توجهی نکرده بود.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است که علی محمد طالب‌نژاد از مسئولین کتابخانه مزارسلطانی بیدخت نیز روز گذشته به اداره اطلاعات احضار و توسط شخصی به نام امینی تحت بازجویی قرار گرفت.

یادآور می‌شود سه شنبه هفته گذشته نیز مجذوبان نور از توقف غیرقانونی اتوبوس حامل بانوان دراویش در بین راه بیدخت به تهران خبر داده بود، که پس از چندین ساعت معطلی، تفتیش و بازجویی بدون حکم قضایی و با بیان اینکه دادستان گناباد به صورت تلفنی این دستور را داده است، این بانوان را مجبور به بازگشت به بیدخت کردند.

این درحالی است که پس از بازگشت این دراویش و پیگیری‌های آن‌ها در مراجعه به دادستانی، آقای زینعلی دادستان وقت گناباد، نسبت به این دستور ابراز بی‌اطلاعی کرده است. به طوری که نشان می دهد تمام این ممانعت ها بدون پشتوانه قضایی صورت می گیرد.

گفتنی است که پس از تجمعات اخبر دراویش گنابادی در مقابل دادستانی و وزارت دادگستری تهران در قالب کمپین کوچ دراویش به زندان، موجی از فشارهای امنیتی به قصد تهدید آغاز شده که علاوه بر حساسیت به سفرهای گروهی دراویش به تهران گزارشات مکرری از احضارهای تلفنی و پیامکی از شهرهای مختلف از جمله بندرعباس، درود و تهران، ایلام نیز رسیده است.