«جودی دنچ» نامزد جایزه فیلم‌های مستقل بریتانیا شد

0
265

نامزدهای جوایز فیلم مستقل بریتانیا در حالی معرفی شدند که جودی دنچ‌ و استیو کوگان هم برای هنرنمایی در کار جدید «استفن فریرز» نامزد دریافت جوایز بهترین بازیگر زن و مرد شدند.

این دو هنرپیشه‌ی سرشناس برای کسب این افتخار با «جیم برادبنت» «لیندزی دانکن» بازیگران «آخر هفته» به رقابت می‌پردازند.

این فیلم اقتباسی از کتاب «مارتین سیکس بیت» روزنامه‌نگار سابق بی‌بی‌سی است که داستان یک زن ایرلندی را روایت می‌کند که تلاش دارد فرزند نامشروع خود را در آمریکا بزرگ کند.

در میان نامزدهای امسال این جوایز، نام «Starred Up» بیش از همه بر سر زبان‌ها افتاده، چرا که فیلم جدید «دیوید مکنزی» با بازی «جک اوکانل» در هشت بخش ازجمله “بهترین فیلم” نامزد شده است. فیلم مکنزی در حوزه‌های بهترین فیلمنامه (جاناتان آسد)، بهترین بازیگری (جک اوکانل) و بهترین کارگردانی برگزیده شده است.

به گزارش سینما خبر به نقل از هالیوود ریپورتر‌، «تام هاردی» برای بازی در «Locke» و «جیمز مک‌اووی» برای هنرنمایی در «Filth» از دیگر نامزدهای بخش بهترین بازیگری هستند. «اسکارلت یوهانسون» (زیرپوست)،«فلیسیتی جونز»(زن نامرئی) و «سائورسی رونان»(الان چطور زندگی می‌کنم؟) نیز در بخش بهترین بازیگر زن این جوایز نامزد شده‌اند.

جودی دنچ تاکنون در عرصه‌ی سینما شش‌بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده که یک‌بار در سال 1999 برای فیلم «شکسپیر عاشق» به آن دست یافته است. وی 10 بار جایزه «بافتا» بهترین بازیگر زن را کسب کرده و دوبار نیز به عنوان بهترین بازیگر جایزه «گلدن گلوب» انتخاب شده است.