جنتی: سیل خیرات الهی است مبادا مردم از نعمت خداوند شکایت داشته باشند

0
224

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن همدردی با خانواده‌های سیل‌زده گفت سیل اخیر را باید از خیرات الهی دانست و نباید از نعمت خداوند شکایت داشته باشیم.

احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان در نخستین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سال جدید در دفتر دبیرخانه این مجلس در تهران برگزار شد، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل در روزهای گذشته گفت: سیل‌های اخیر در عین اینکه خسارت‌های جانی و مالی در پی داشت اما برکات زیادی را هم به همراه داشت که باید اینها را نعمت الهی تلقی کرد.

وی افزود: خداوند متعال همواره این مملکت را به برکت خون شهدا از آفات داخلی و خارجی حفظ کرده و لذا سیل اخیر را باید از خیرات الهی دانست که کشور را از خشکسالی، گرد و غبار و مهاجرت‌ها نجات داد و به مردم سیل‌زده هم علی‌رغم رنج و آسیبی که از سیل دیدند عرض می‌کنم «عَسی أن تکرَهوا شَیئاً وهو خیرٌ لکم». مبادا مردم از نعمت خداوند شکایت داشته باشند.

به گزارش ایسنا؛ جنتی با بیان اینکه امیدواریم بازسازی مناطق سیل‌زده با شور و نشاط ادامه داشته باشد، ادامه داد: باید تشکیلات منسجمی داشته باشیم تا با همین شور و شوق کمک‌ها و امدادرسانی‌ها استمرار پیدا کند و خانه‌های مردم بازسازی و نوسازی شود. البته مقداری صبر و حوصله نیاز است.