جمهوری چک شاخه‌های سیاسی و نظامی حزب‌الله را تروریستی اعلام کرد

0
147

پارلمان جمهوری چک روز چهارشنبه 28 اکتبر 2020، «حزب‌الله» لبنان را با هر دو جناح نظامی و سیاسی تروریستی اعلام کرد.

جمعه گذشته، گواتمالا در اقدامی که مورد تحسین بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفت، حزب‌الله را رسماً به عنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد.

گواتمالا نیز تمامی شاخه‌های حزب‌الله را «تروریستی» اعلام کرد.

در همین رابطه وزارت خارجه آمریکا با استقبال از افزایش تعداد کشورهایی که فعالیت‌های حزب‌الله لبنان را ممنوع و این گروه شبه‌نظامی را به عنوان یک سازمان تروریستی در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دادند، گفت که این حزب برنامه‌های «خبیث»دولت جمهوری اسلامی در منطقه را اجرا می‌کند و مانند القاعده و داعش در سراسر کشورها برای انجام اقدامات تروریستی فعال است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: تصمیم گواتمالا برای قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در دوجناح سیاسی و نظامی به عنوان یک سازمان تروریستی، عزم این کشور برای مقابله با این سازمان تروریستی خطرناک را نشان می‌دهد.

اجرای برنامه‌های مخرب رژیم جمهوری اسلامی در منطقه

پمپئو همچنین گامی که کشور گواتمالا علیه حزب‌الله لبنان برداشت را گامی مهم در جلوگیری از برنامه‌ریزی حملات تروریستی این حزب یا جمع آوری کمک در سراسر جهان دانست.

او تأکید کرد که حزب‌الله یک سازمان تروریستی فراملی است که هدف آن اجرای برنامه های مخرب دولت جمهوری اسلامی است

وزیر خارجه آمریکا حزب الله لبنان را از نظر گسترش فعالیت این حزب در سراسر کشورهای جهان را به القاعده و داعش تشبیه کرد.

العربیه نوشت؛ فعالیت‌های خرابکارانه و طرح‌های تروریستی حزب‌الله لبنان طی سال‌های اخیر در قاره‌های آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا و خاورمیانه کشف و از ان جلوگیری شد.