یک نماینده کنگره آمریکا خواستار طرد دیپلمات‌های جمهوری اسلامی از سازمان ملل شد

0
128

یکی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا روز چهارشنبه 28 اکتبر در مصاحبه با فاکس نیوز گفت، ایالات متحده باید با قدرت و به صورت جدی و عملی با دیپلمات‌های رژیم جمهوری اسلامی برخورد کند تا پاسخی جدی به دخالت تهران در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا داده باشد.

لی زلدن نماینده جمهوریخواه و عضو کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان ایالات متحده اظهار داشت که او معتقد است که پاسخ محکم دولت آمریکا به رژیم جمهوری اسلامی بسیار مهم است، چه از طریق حملات سایبری، تحریم‌های مالی اضافی یا از طریق لغو ویزای دیپلمات‌های جمهوری اسلامی باشد.

او افزود:«آنها در سرزمین ما باید به ویژگی‌های ما و قانون ما احترام بگذارند و هنگامی كه بخواهند برخورد قانونی ما را آزمایش كنند باید با پیامدهای جدی روبرو شوند تا به این دخالت‌ها پایان دهند».

او گفت: «اخراج اعضای تیم دیپلماتیک جمهوری اسلامی از سازمان ملل که هم اکنون در شهر نیویورک زندگی می‌کنند، می تواند پیام محکمی برای رژیم جمهوری اسلامی باشد. من فکر می‌کنم این اقدام مهمی برای ایالات متحده خواهد بود. لغو ویزای دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در سازمان ملل که در اینجا هستند ، علاوه بر تعلیق هرگونه درخواست دیگر در آینده از گام‌هایی است که واشینگتن باید بردارد».

وی ادامه داد: «در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد یا نشست سالانه صندوق بین المللی پول یا بانک جهانی، ما شاهد درخواست‌های اضافی از سوی دیپلمات‌های رژیم جمهوری اسلامی خواهیم بود.

به نظرم ویزاهای فعلی دیپلمات‌های جمهوری اسلامی که اینجا هستند را باید لغو کرد و با درخواست‌های جدید آنها در آینده نیز نباید موافقت کرد.

زلدین از موضع تند دولت دونالد ترامپ در برابر تهران تمجید کرد و گفت نمایندگان رژیم، از جمله نمایندگان بخش منافع جمهوری اسلامی که در سفارت پاکستان در واشنگتن دی سی هستند، باید به عنوان افرادی «ناشایسته» اعلام شوند و از آنها خواسته شود تا چمدان‌هایشان را جمع کنند و از اینجا خارج شوند.

العربیه نوشت؛ او افزود: «عملکرد آنها نباید بدون پاسخ بماند آنها فقط به زبان «قدرت» احترام می‌گذارند».