جمهوری‌خواهان به‌دنبال تحقیق درباره عدم واکنش توییتر به تهدیدات جمهوری اسلامی علیه ترامپ

0
209

شماری از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی برای آنچه «استانداردهای دوگانه» و «سهل‌انگاری» و «عدم مقابله فعال» توییتر با تهدیدهای رژیم جمهوری اسلامی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، و برخی مقامات دولت وی می‌دانند، این رسانه اجتماعی را مورد سرزنش قرار دادند.

در سالگرد قتل قاسم سلیمانی، فرمانده سابق «نیروی قدس» سپاه پاسداران، که به دستور دونالد ترامپ در ژانویه سال 2020 انجام شد، حساب توییتری منتسب به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مدعی شد «انتقام خون» سلیمانی را از «قاتلان» وی خواهد گرفت.

در همین راستا، برخی قانونگذاران آمریکایی سه‌شنبه 11 ژانویه 2022 به وبگاه «واشینگتن فری بیکن» گفتند در حالی که مدیران توییتر ادعا می‌کنند «خشونت و تهدید» در این رسانه اجتماعی جایی ندارد، به مقامات ارشد رژیم ایران، سپاه پاسداران، و تعداد و بسیاری از گروه‌های تروریستی اجازه می‌دهند از تويیتر برای ترویج خشونت علیه ایالات متحده و متحدانش استفاده کنند.

جیم بنکس، نماینده جمهوری‌خواه ایندیانا و عضو «کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان»، گفت به نظر می‌رسد توییتر با تهدیدهایی که ترامپ را هدف قرار می‌دهد، «مشکلی ندارد».

العربیه نوشت؛ گرگ استيوب، نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا و عضو «كميته امور خارجه مجلس نمایندگان»، در این باره گفت: «طبقه‌سالاران چپ‌گرای توییتر به سپاه پاسداران اجازه می‌دهند پرزیدنت ترامپ را تهدید به مرگ کند، اما حساب کاربری او را به خاطر فراخوان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز حذف می‌کنند. تا آنجایی که من می‌دانم، تهدید به مرگ تحریک به خشونت است.»

پت فالون، نماینده جمهوری‌خواه تگزاس و عضو «کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان»، نیز توییتر را به «عدم رعایت بی‌طرفانه دستورالعمل‌های خود» متهم کرد. به گفته وی: «آیین‌نامه و سیاست‌های ایمنی توییتر می‌گوید “شما نمی‌توانید علیه فرد یا گروهی از مردم تهدید به خشونت کنید.” اگر اینطور است، چرا بزرگترین رژیم حامی تروریسم در جهان، جمهوری اسلامی، اجازه دارد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را تهدید به قتل کند؟»