جریمه ۸ میلیون تومانی رئیس پیشین بانک صادرات در پرونده فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی

0
135

یک منبع آگاه از مختومه شدن پرونده محمد جهرمی٬ رئیس پیشین بانک صادرات در پرونده فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی با پرداخت جریمه ۸ میلیون تومانی خبر داد.

خبرگزاری موج با اعلام این خبر به نقل از منبع آگاه مذکور نوشته که «جهرمی هم نسبت به این حکم اعتراضی نداشته» و پرونده وی با صدور این حکم بسته شده است.

به نوشتهٔ روزنامه تهران امروز در شماره ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ حدود ۲ هزار میلیارد تومان از مبالغ اختلاس شده از کشور خارج شده‌است.

در شهریور ۱۳۹۰ مقامات و رسانه‌های ایران از کشف اختلاسی بزرگ در بانک‌های ایران خبر دادند که مه‌آفرید امیرخسروی توانست مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان و یا ۲۸۰۰ میلیارد تومان را از شبکه‌های بانکی ایران به سرقت ببرد. پرونده سایر متهمان این فساد بزرگ که حدود ۱۰۰ نفر می شوند همچنان در حال رسیدگی است.

پیشتر جهرمی، مدیر عامل سابق بانک صادرات با متهم کردن خواهرزاده اسفندیار رحیم مشایی  در اینباره گفته بود: اعترافات خوبی به دست آمده و مشخص شده که آقای خاوری چقدر پول گرفته یا اینکه خواهر زاده آقای مشایی چه مقدار دریافت کرده است و در کیفر خواست نامش آورده شده است…دو مدیرعامل بانک دولتی در این داستان رشوه گرفته‌اند و در کیفر خواست آمده است.