«جان وو» رییس گروه داوران جشنواره فیلم پکن شد

0
193

جان وو کارگردان فیلم‌های اکشن هنگ کنگی در راس گروه داوران در جشنواره بین المللی فیلم پکن در ماه آوریل حضور می‌یابد.

این گروه داوری درباره برندگان امسال جوایز تیانتان که هر سال در 10 بخش اهدا می شود، تصمیم‌گیری خواهند کرد. این بخش ها شامل بهترین فیلم بلند، بهترین کارگردان، بازیگر مرد، بازیگر زن، بازیگر مکمل مرد و زن، فیلمنامه، فیلمبرداری، موسیقی و جلوه‌های ویژه تصویری است.

جان وو در آسیا بیش از همه برای فیلم‌های هنگ کنگی «قاتل» و «فردایی بهتر» شناخته می شود. در هالیوود نیز او فیلم‌های «کمان شکسته» و «تغییر چهره» را ساخته است. فیلم بعدی او «تقاطع» که به عنوان «تایتانیک» چینی مشهور شده قرار است تا آخر سال 2014 راهی پرده‌های سینما شود.

این چهارمین دوره جشنواره پکن است و در دوره‌های پیش جیمز کامرون، لوک بسون و کیانو ریوز حضور داشتند.

در میان برنامه های جدیدی که برای چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برنامه ریزی شده، بخش مستند، فیلم چینی و نمایشگاه آینده فیلم بین‌الملل در نظر گرفته شده است.

بخش بازار این فستیوال نیز که سال پیش با ارزش یک میلیارد و 42 میلیون دلار عملکرد ظاهر شده بود، امسال نیز در مرکز توجه واقع است. سازمان‌دهندگان می‌گویند برای امسال ارزیابی های بیشتری برای کیفیت پروژه‌های فیلم شده است.

جشنواره امسال با نمایش یک فیلم شروع می شود و صدها فیلم در طول جشنواره به نمایش در می‌آید که بیشتر آنها برای اولین بار در چین در معرض دید عموم قرار می گیرند. گفته شده 1323 فیلم از 79 کشور برای نمایش انتخاب شده است که از این میان 1149 عنوان خارجی هستند. بیشتر این فیلم ها محصول دو سال اخیر هستند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این جشنواره دربرگیرنده نشست‌ها، نمایشگاه‌ها و کارناوال‌هایی نیز خواهد بود.

نمایشگاه بین‌المللی فیلم پکن از 16 تا 24 آوریل 2014 برگزار می‌شود.