تصاویر کشف 8 میلیون سگ مومیایی در معبد خدای مرگ

0
873

باستان‌شناسان موفق به کشف مومیایی هشت میلیون سگ در مقبره خدای مرگ مصری‌ها شدند.

کاوش و حفاری‌های باستان‌شناسان مصری منجر به کشف عظیم مومیایی هشت میلیون سگ در مقبره خدای مرگ مصر باستان شد.

«آنوبیس» بتی با سر شغال است که به عنوان خدای مرگ مورد پرستش بسیاری از مصریان باستان بود. باستان‌شناسان پس از حفاری معبدی که به نام این خدا بوده، توانستند هشت میلیون مومیایی توله سگ و سگ بالغ و همچنین فسیل هیولایی دریای را در این منطقه پیدا کنند.

در میان این تعداد عظیم مومیایی، باقی‌مانده مومیایی حیوانات دیگری چون قوش‌، میمون‌های پوزه‌دار‌، گاومیش‌، روباه‌، گربه و شغال هم پیدا شد‌، اما 92 درصد مویمایی‌ها سگ هستند.

به گفته کارشناسان، این مومیایی‌ها به عنوان پیشکشی به خدای مرگ در این معبد خاک می‌شدند. قدمت این مقبره‌های سنگی معمولا به چهار قرن پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد.

موجود ناشناخته‌ای که در این حفاری‌ها پیدا شده، مهره‌داری دریایی است که بیش از 48 میلیون سال قدمت دارد. محققان اعلام کردند، هنوز مشخص نیست مصری‌ها در زمان ساخت این معبد از وجود این هیولا مطلع بوده‌اند یا نه. دانشمندان با بررسی‌های اولیه متوجه شدند احتمالا این حیوان از اجداد گاو دریایی امروزی است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی.ان.ان‌، مقبره خدای مرگ 173 متر پایین‌تر از مسیر اصلی مرکزی واقع است. اهمیت حیوانات در آیین‌های مصری از سال 747 تا 30 پیش از میلاد در این منطقه ادامه داشت اما با تسلط رومی‌ها بر مصر رو به کاهش گذشت.