تحریم تعدادی دیگر از افراد مرتبط به سپاه پاسداران توسط آمریکا

0
301

در راستای تاکید بر حفظ سپاه پاسداران حمهوری اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی» تحت تعقیب ایالات متحده، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تعدادی از وابستگان «نیروی قدس»، واحد عملیات برون‌مرزی سپاه را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه فرد، علی قصیر، مقداد امینی، و مرتضی هاشمی، و دو سازمان وابسته به سپاه قدس تحت عنوان «گروهان‌های المختار» و «گروهان‌های الشتر»، را به اتهام «تامین مالی سپاه و نیروهای نیابتی آن»، «تسهیل فعالیت‌های تروریستی»، و «انجام عملیات تروریستی به نیابت از سپاه» تحریم کرد.

امینی و قصیر متهم شدند که شبکه‌ای متشکل از بیست فرد و شرکت‌های صوری را هدایت می‌کنند که امکان جابجایی و فروش ده‌ها میلیون دلار طلا، لوازم الکترونیکی و ارز خارجی به سپاه قدس و حزب‌الله لبنان را فراهم کرده است.

بر اساس اعلامیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، هاشمی چندین شرکت‌ مستقر در چین و هنگ‌کنگ را کنترل می‌کند تا با بهره‌برداری از دسترسی خود به سیستم مالی بین‌المللی، برای پولشویی مبالغی هنگفت به نفع سپاه قدس استفاده کند.

العربیه به نقل از نشنال نیوز نوشت، «گروهان‌های المختار» به دریافت حمایت مالی و لجستیکی از سپاه پاسداران به منظور طراحی و انجام حملاتی علیه مقامات بحرینی و پرسنل آمریکایی در بحرین متهم شدند. به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، این سازمان بارها برای ترور مقامات بحرینی جوایز نقدی در نظر گرفته است.

«گروهان‌های المختار» نیز به اتهام ارتکاب جرم‌های تروریستی مشابه تحت تحریم آمریکا قرار گرفتند. به گفته وزارت خزانه‌داری، این سازمان روابط بسیار نزدیکی با سپاه پاسداران دارد، و مسئولیت حملات تروریستی متعدد علیه پلیس و نیروهای امنیتی بحرین را بر عهده گرفته است.

بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری، اعضای این گروه از حمهوری اسلامی تسلیحات و مواد منفجره دریافت کرده‌اند، و در اردوگاه‌های سپاه پاسداران در عراق آموزش دیده‌اند، و اعضای ارشد آن برای فرار از تعقیب قضایی به حمهوری اسلامی و جاهای دیگر پناه برده‌اند.