افزوده شدن 16 فرد و نهاد مرتبط با سپاه پاسداران را به فهرست سازمان‌های تروریستی توسط عربستان سعودی

0
224

ریاست اداره امنیت عربستان سعودی دوشنبه 16 خرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد 13 فرد و 3 نهاد مرتبط با گروه‌های تروریستی مختلف و از جمله آن مرتبط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در فهرست افراد و سازمان‌های تامین‌‌کننده مالی تروریسم قرار داده است.

بنا به این بیانیه لیست تامین‌کنندگان مالی تروریسم شامل 3 فرد مرتبط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است.

طبق بیانیه ریاست اداره امنیت کشور سعودی فهرستی از اسامی افراد و نهادهای تامین‌کننده مالی تروریسم از سوی اعضای مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم که شامل کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده آمریکا می‌شود، تهیه شده است.

این فهرست که توسط مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم تهیه شده 6 فرد تامین‌کننده مالی‌ گروه‌های «بوکوحرام» در نیجریه و همچنین «سرایا الاشتر» و «سرایا المختار» مورد حمایت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در بحرین را شامل می‌شود که از سوی این مرکز در زمره سازمان‌های تروریستی قرار داده شده‌اند.

ریاست اداره امنیت کشور سعودی افزود که مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم همچنین یک تبعه لبنان و دو تبعه ایران وابسته به جمهوری اسلامی را به‌دلیل ارتباط داشتن با نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و گروه شبه‌نظامی حزب‌الله در فهرست افراد و گروه‌های تروریستی قرار داده است.

به گفته مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم، 6 تبعه نیجریه در کشور امارات متحده عربی تیم تروریستی وابسته به گروه «بوکوحرام» تشکیل داده و اقدام به جمع‌آوری اموال و تقدیم آن به اعضای بوکوحرام می‌کردند.

مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم نیز یک تبعه سوریه را به‌دلیل ارتباط داشتن با گروه «داعش» در فهرست خود از سازمان‌های تامین‌کننده مالی تروریسم قرار داد.

این مرکز همچنین دو تبعه سوری دیگر را به‌دلیل کمک به گروه داعش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و تسهیل سوخت‌رسانی برای آنها در فهرست خود از سازمان‌های تامین‌کننده مالی تروریسم قرار داد.

افراد و گروه‌های مرتبط با سپاه پاسداران

ریاست اداره امنیت عربستان سعودی، اسامی 3 نفر از افراد مرتبط با سپاه پاسداران، 4 نفر و یک شرکت مرتبط با سازمان تروریستی داعش، 6 نفر از سرمایه‌گذاران وابسته به گروه تروریستی «بوکوحرام» و دو گروه تروریستی «سرایا الاشتر» و «سرایا المختار» در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

قرار دادن این نهادها و افراد با پنجمین سالگرد تاسیس مرکز مبارزه با تامین‌کنندگان مالی تروریسم که طی آن کشورهای عضو این مرکز طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های تامین کنندگان مالی تروریسم را هدف قرار دادند، مصادف بود.

العربیه نوشت؛ گنجاندن این افراد و نهادها بیانگر پایبندی کشورهای عضو مرکز مبارزه با تامین‌ مالی تروریسم و عزم آنها برای تحقق اهداف این مرکز در راستای مقابله با تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن است.

این اقدام همچنین به عنوان پیامی به جامعه بین‌المللی و ایالات متحده آمریکا مبنی بر همکاری مثمر ثمر بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی در هدف قرار دادن فعالیت‌های تامین مالی تروریسم از طریق این نهاد چندجانبه است.

در این بیانیه نام افراد قرار گرفته در فهرست تامین‌کنندگان مالی تروریسم به شرح ذیل است:

1- علی قصیر، تبعه لنبان

2-مقداد امینی، تبعه ایران وابسته به جمهوری اسلامی

3-مرتضی مینای هاشمی تبعه ایران وابسته به جمهوری اسلامی

افراد فوق‌الذکر با نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و گروه تروریستی «حزب‌الله» مرتبط هستند.

4- عصمت‌الله خلوزی، تبعه افغانستان به‌دلیل ارتباط داشتن با شاخه خراسان گروه «داعش»

5-علاء خنفوره، تبعه سوریه به‌دلیل ارتباط با گروه «داعش»

6-عبدالرحمن آدو موسی، تبعه نیجریه

7-صالح یوسف آدمو، تبعه نیجریه

8-بشیر علی یوسف، تبعه نیجریه

9-محمد ابراهیم عیسی، تبعه نیجریه

10-ابراهیم علی الحسن، تبعه نیجریه

11-سوراجوا ابوبکر محمد، تبعه نیجریه

این افراد تبعه نیجریه در کشور امارات متحده عربی اقدام به تشکیل یک تیم وابسته به گروه «بوکوحرام» کرده و به جمع‌اوری اموال برای اعضای این گروه در کشور نیجریه می‌پرداختند.

12-براء القاطرجی، تبعه سوریه

13-حسام بن رشدی القاطرجی، تبعه سوریه

این دو فرد موسسان شرکت «القاطرجی» هستند که به تسهیل تجارت سوخت برای گروه «داعش» و همکاری با گروه‌هایی تروریستی نظیر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اقدام می‌کردند.
سه نهاد در فهرست تروریسم