تحریف سخنان حسن روحانی در “روز قدس” درباره اسرائيل..

0
363

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی ایران، حسن روحانی در “راهپیمایی روز قدس” حرفی درباره “از میان رفتن اسرائیل” نزده است. پیش‌تر خبرگزاری‌‌ها گزارش دادند که او گفته: «اسرائیل زخمی است بر پیکر جهان اسلام که باید از بین برود.»

 صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران فیلمی از سخنان ضداسرائیلی حسن روحانی در راه‌پیمایی روز قدس منتشر کرده که با آن‌چه پیش‌تر خبرگزاری‌های دولتی ایران منتشر کرده بودند متفاوت است و در آن حسن روحانی حرفی درباره “از میان رفتن اسرائیل” نمی‌زند.

 در فیلمی که از سخنان حسن روحانی از صدا و سیما پخش شده، او می‌گوید: «در منطقه ما در سایه اشغال سرزمین فلسطین و قدس عزیز، زخمی بر بدن دنیای اسلام نشسته و این یادآور آن است که مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نخواهند کرد و در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهند کرد.

پیش‌تر خبرگزاری‌های “مهر” و “ایسنا” گزارش داده بودند حسن روحانی در این راه‌پیمایی گفته است: «اسرائیل زخمی است بر پیکر جهان اسلام که باید از بین برود.»

خبرگزاری “مهر” اما پس از ساعاتی خبر اولیه خود را تغییر داده و جمله اخیر را حذف کرده است. با این حال در خبر اصلاح‌ شده این خبرگزاری آمده که، حسن روحانی در راه‌پیمایی “روز قدس” گفته: «رژیم صهیونیستی در سایه اشغال فلسطین و قدس عزیز به خوی تجاوزگری خود ادامه می‌دهد.»

IsnaRohani

پیشتر در اخبار برخی خبرگزاری‌های داخلی از جمله ایسنا به نقل از آقای روحانی اینطور عنوان شده بود که “رژیم صهیونیستی زخمی است که سال‌ها بر بدن دنیای اسلام نشسته است و این زخم باید از بین برود” که جمله مذکور به ترتیبی که در بالا آمده است اصلاح شد.