در پی مرگ ۱۲ نفر بر اثر سقوط یک مینی‌بوس در سد کارون ۳؛ اینترنت دهدز قطع و فعالیت خبرنگاران در محدوده کارون ۳ ممنوع شد

0
482

در پی مرگ هفت کودک و پنج زن بر اثر سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به آب‌های پشت سد «کارون ۳» در خوزستان٬ دو نفر دستگیر٬ فعالیت خبرنگاران در محل حادثه محدود و اینترنت «دهدز» قطع شده است.

این حادثه بعد از ظهر چهارشنبه (۹ امرداد) زمانی که یک یدکش در حال انتقال این مینی‌بوس به آن سوی دریاچه سادات حسینی در شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه در استان خوزستان بود٬ رخ داد.

به گزارش استانبان؛ در این حادثه هفت زن و چهار کودک جان خود را از دست داده و چهار سرنشین دیگر مینی‌بوس که مرد بودند توانستند خود را نجات دهند.

درباره علت این حادثه گزارش‌های ضد و نقیضی منتشر شده و خبرگزاری‌ها از بازداشت دو نفر در این رابطه خبر داده‌اند.

سایت محلی «ایبنا نیوز» هم گزارش کرده که «عوامل نا‌شناس از ادامه فعالیت خبرنگاران محلی در دهدز و نوار ساحلی دریاچه سد کارون ۳ جلوگیری کرده و هم اکنون ارتباط خبری این منطقه با دنیای خارج قطع شده است.»

این سایت نوشته است: «همزمان با ممانعت از ادامه فعالیت خبرنگاران محلی در دهدز، اینترنت این منطقه به طور ناگهانی قطع شده و اختلال در شبکه تلفن همراه افزایش یافته است.»

از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده‌اند.