تا کنون سفر به ۱۵ استان ممنوع

0
216

به دلیل ممانعت از تکثیر ویروس کرونا تا کنون سفر به ۱۵ استان از طرف مسئولان استانی و کشوری ممنوع شده است. پلیس مانع از ورود غیر بومی‌ها به این استان‌ها می‌شود.

 استانهایی که تاکنون سفر به آنها به‌خاطر کرونا، ممنوع اعلام شده است عبارتند از:

۱- استان اردبیل

۲-استان اصفهان

۳- استان مازندران

۴- استان گیلان

۵- استان یزد

۶- استان کرمانشاه

۷- استان بوشهر

۸- استان هرمزگان

۹- استان گلستان

۱۰-استان فارس

۱۱- استان لرستان

۱۲-استان ایلام

۱۳- استان خراسان رضوی

۱۴- استان سمنان

۱۵- استان سیستان و بلوچستان

  • سفر به استان گلستان در نوروز ممنوع شد

هادی حق شناس استاندار گلستان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، استان گلستان برای نوروز امسال به هیچ وجه پذیرش گردشگر ندارد و به تمامی هتل‌ها و متل‌ها ابلاغ شده تا از پذیرش گردشگر خودداری کنند.

او درباره وضعیت راه‌های استان گلستان گفت: ورودی استان گلستان از مازندران است؛ وقتی ورودی جاده و راه استان مازندران بسته می‌شود، در حقیقت ورودی راه  استان گلستان بسته شده و رفت و آمدها محدود می‌شود.

  • سفر به مازندران هم در نوروز ممنوع شد

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران با دلجویی از تمامی هموطنانی که برنامه سفر به مازندران را دارند از آنها خواست تا از سفرشان صرف نظر کنند و  وارد جاده های مازندران نشوند. این تصمیم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی هم استانی‌ها و همچنین خود مسافران و گردشگران پس از اعلام تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان عید نوروز اتخاذ شده است.

  • سفر به گیلان هم در نوروز ۹۹ ممنوع است

 به گزارش همشهری؛ ارسلان زارع استاندار گیلان نیز گفت: در تعطیلات نوروزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هیچ مسافری اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در مراکز اسکان فرهنگیان استان گیلان در مدارس پذیرش نخواهد شد.