تانک‌های ارتش ترکیه بر تپه‌ای مشرف به کوبانی مستقر شدند

0
155

تانک‌های ارتش ترکیه بر فراز تپه‌ای مشرف بر شهر عین العرب (کوبانی) مستقر شده‌اند. در همین حال قرار است سه شنبه ۳۰ سپتامبر، دولت ترکیه لایحه‌ای به پارلمان این کشور ارائه دهد که در صورت تصویب، ارتش ترکیه مجوز مداخله نظامی در سوریه و شرکت در ائتلاف بین‌الملل برای جنگ با داعش را به دست می‌آورد.

این تحولات پس از آن روی می‌دهد که شبه نظامیان داعش، خود را به حدود چهار کیلومتری شهر کرد نشین کوبانی در شمال سوریه رسانده‌اند.

بنا بر اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شبه نظامیان داعش، شمار بیشتر روستاهای واقع در شرق کوبانی را دوشنبه تصرف کرد. در جریان درگیری میان شبه نظامیان داعش و شبه نظامیان کردی که از کوبانی دفاع می‌کنند، چند خمپاره به خاک ترکیه اصابت کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که تعدادی تانک و خودری زرهی ارتش تکیه، بر بالای تپه‌ای مستقر شده‌اند که مشرف بر کوبانی است.
بنا بر این گزارش‌ها، شمار این تانک‌ها و خودروهای زرهی هم اینک ۳۰ عدد است و توپحانه ‌های خود را به سمت کوبانی نشانه رفته‌اند.
در جریان درگیری‌ها، بیش از ۱۵۰هزار غیر نظامی کرد از شمال سوریه به ترکیه پناه برده‌اند.

به گزارش العربیه؛ از سویی قرار است سه شنبه دولت ترکیه لایحه‌ای به پارلمان این کشور تقدیم کند که برپایه آن ارتش ترکیه مجوز مداخله نظامی در سوریه و شرکت در ائتلاف بین‌الملل برای جنگ با داعش را به دست می‌آورد.

شبکه ان.تی.وی به نقل از جمیل جیجک رئیس پارلمان ترکیه گزارش داده است که گفته دولت باید تا «فردا» این لایحه را تقدیم کند.