بهترین فیلم با موضوع جنگ جهانی دوم

0
536

همزمان با هفتادمین سالروز حمله سراسری متفقین به آلمان‌ها در جنگ جهانی دوم در جبهه نرماندی که به «D-Day» معروف است، نشریه گاردین فیلم برنده اسکار «نجات سرباز رایان» ساخته «استیون اسپیلبرگ» را به عنوان برترین فیلم با محوریت این روز تاریخی در جنگ جهانی دوم معرفی کرد.

این فیلم محصول سال 1998 انگلیس با فیلمنامه‌ای از «رابرت رودات» با بازی بازیگرانی چون «تام هنکس»، «مت دیمون» و «ادوارد برنز» است و فیلمبرداری آن را نیز «رابرت کامینسکی»، تصویربردار چیره‌دست هالیوودی انجام داده است.

27 دقیقه آغازین فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در 6 ژوئن 1944 را نشان می‌دهد، بسیار مشهور است.

«تام هنکس» در نقش کاپیتان جان میلر به همراه هفت سرباز دیگر مأموریت می‌گیرند تا سرباز «جیمز فرانسیس رایان» را پیدا کنند و به خانه برگردانند. او سه برادر داشته که همگی در جنگ کشته شده‌اند و به دستور فرمانده کل ارتش، رایان می‌تواند به پیش مادرش بازگردد.

این فیلم دریافت جایزه اسکار در بخش‌های بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین صدابرداری و نامزدی جایزه اسکار در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، بهترین طراحی صحنه، بهترین چهره‌پردازی، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اورجینال را در کارنامه خود دارد.

به گزارش ایسنا؛ «نجات سرباز رایان» با استقبال خوبی از سوی تماشاگران و منتقدین همراه شد و در سطح جهانی به فروش 482 میلیون دلار رسید که آن را به پرفروش‌ترین فیلم سال 1998 تبدیل کرد. این فیلم نامزد 11 جایزه از آکادمی اسکار بود که موفق به کسب 5 جایزه شد و اسپیلبرگ جایزه بهترین کارگردانی را کسب کرد.

themovierat.com