برندگان بزرگ جوايز لومير معرفي شدند

0
150

بیستمین دوره جوایز فیلم «لومیر» فرانسه معادل جوایز گلدن گلوب که توسط انجمن بین‌المللی مطبوعات در پاریس برگزار می‌شود، برندگان این رویداد سینمایی را در بخش‌های گوناگون معرفی کرد.

فیلم نامزد اسکار «تیمبوکتو» محصول مشترک فرالنسه و موریتانی که برای اولین بار در جشنواره کن رونمایی شد و جایزه کلیسای معنوی این رویداد سینمایی را از آن خود کرد موفق شد، دو جایزه اصلی بهترین فیلم و کارگردانی جوایز لومیر را از آن خود کرد.

در بخش بهترین فیلم جوایز لومیر 2015، فیلم‌های «دخترانگی» به کارگردانی «سلین سیاما»،«خانواده بلر» ساخته «اریک لارتیگو»، «نه از نوع من» از «لوکاس بلوو» ،«سنت لورن» ساخته«برتنارد برنلو» نماینده سینمای فرانسه در اسکار 2015‌ و «سه قلب» از «بنوا ژاکو» نیز نامزد کسب جایزه بودند.

در بخش بهترین فیلم‌های خارجی فرانسوی زبان نیز فیلم‌ «دو روز یک شب» به کارگردانی برادران «داردن» (بلژیک ‌،ایتالیا،‌ فرانسه) در رقابت با فیلمهای «مامی» به کارگردانی «خاویر دولان»(کانادا)،‌ «تب» به کارگردانی «هیشام آیو»(مراکش)، «ران» ساخته «فیلیپ لاکوت»(ساحل عاج)، «اینها سگ هستد» از «هیشام لسری» (مراکش) و «اوران» به کارگردانی «لیس سالم» (الجزایر) موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی بیستمین دوره جوایز لومیر فرانسه شد.

به گزارش سینما خبر؛ در بخش بهترین بازیگری زن «کارین ویارد» و «سولوی آنسپاک» بصورت مشترک برگزیده شدند و «گاسپارد اولی» نیز بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی نام گرفت.