نامه یک درویش به دادستان و رئیس دادگاه ویژه روحانیت

0
129

در پی عدم رسیدگی به شکایت دراویش علیه ۴ آخوند مسبب غائله کوار پس از گذشت سه سال، یک درویش گنابادی در نامه‌ای به مسئولان دادگاه ویژه روحانیت خواستار اقدام عاجل قضایی و در نظر گرفتن عدالت در این پرونده شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛ صالح الدین مرادی از فعالان حقوق دراویش که پس از غائله کوار بازداشت و بیش از دو سال را در زندان سپری کرد در پی عدم رسیدگی به پرونده شکایت بیش از ۴۰ درویش گنابادی از ۴ آخوند مسبب درگیری کوار با ارسال نامه‌ای به ریاست دادگاه‌های ویژه روحانیت و دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت نسبت به رعایت نشدن عدالت در رسیدگی به پرونده‌هایی که دراویش شاکی آن هستند اعتراض کرد.

پیش‌تر مجذوبان نور گزارش داده بود که قاضی پرونده در پاسخ به پیگیری یکی از شاکیان این پرونده از نتیجه دادرسی این پرونده، گفته است: به دستور مقامات بالا از صدور رأی معذوریم!

صالح الدین مرادی که خود از شاکیان این پرونده نیز است در این نامه با اشاره به سابقه نقض حقوق دراویش توسط خودسران و تندروهای مذهبی و ضمن شرح غائله کوار با ابراز تاسف عنوان کرد: ‌» متاسفانه با گذشت بیش از سه سال هنوز هیچ رای و حکمی از طرف قاضی محترم، آقای اکبری صادر نشده و بعد از پیگیری و مراجعات مکرر برای اخذ حکم، آخرین جوابی که شنیده‌ام این جمله بود: «به دستور مقامات بالا از صدور رأی معذوریم!»

این درویش گنابادی ضمن هشدار به ادامهٔ فعالیت‌های سوء این چهار آشوبگر و بیم ایجاد بحرانی جدید در منطقه از آن مقامات خواست که در رسیدگی به این پرونده «از دیگران نهراسند و فقط خدا را در نظر داشته باشند».

گفتی است در حالی پس از گذشت سه سال همچنان به پرونده شکایت دراویش از عاملان غائله آفرینی کوار رسیدگی نشده که دراویش در همین رابطه در دادگاه‌های عمومی و انقلاب به بیش از صد سال حبس، ۳۰ سال تبعید محکوم شده‌اند. همچنین چندی پیش دیوان عالی کشور نیز حکم تبعید مادام العمر سه تن از دراویش را تائید کرد.