برلین به فیلم آفریقایی در بخش پانوراما و فیلم هندی در بخش کودک جایزه داد

0
202

درام اتیوپیایی «دیفرت» و مستند «دایره» به عنوان برنده جایزه پانورامای برلین انتخاب شدند.

«دیفرت» که اولین فیلم ساخته زرسنای برهانی مهاری فیلمساز اتیوپیایی است برنده جایزه بهترین فیلم داستانی در بخش پانورامای فستیوال بین المللی فیلم برلین شد. آنجلینا جولی یکی از تهیه کنندگان اجرایی این فیلم درام بود، که داستانش درباره ربوده شدن یک دختر جوان در مناطق روستایی اتیوپیا است.

فیلم «دیفرت» برای اولین بار در فستیوال فیلم ساندنس اکران شده بود. این فیلم موفق به دریافت جایزه برتر بخش پانورامای بینندگان شد که توسط تماشاچیان معمولی سینما در برلیناله انتخاب می شود.

و اما جایزه بینندگان پانورامای امسال برای بهترین فیلم مستند به فیلم درام مستند «دایره» رسید که توسط استفان هاوپت کارگردانی شده است. این فیلم همچنین جایزه تدی برلیناله را نیز برای بهترین فیلم از آن خود کرد.

امسال حدود 31 هزار تماشاچی در سینماهای نمیاش دهنده فیلم ها، رای خود را برای انتخاب بهترین فیلم ها در بخش جوایز تماشاچیان ثبت کردند.

رتبه دوم در بخش داستانی نیز به فیلم برزیلی «شیوه ای که وی نگاه می کند» ساخته کارگردان دنیل ریبریو رسید و فیلم «عروس‌ها» ساخته تیناتین کارجیشویلی اهل گرجستان نیز به مقام سوم دست یافت.

در بخش مستندها نیز «پیدا کردن ویوین مایر» ساخته جان مالوف و چارلی سیسکل مقام دوم را از آن خود کرد و «مادرم، یک جنگ و من» ساخته تامارا ترامپ و یوهان فایندت نیز در رتبه سوم جای گرفت.

همچنین فیلم «علوم طبیعی» که داستانی امروزی از کارگردان ماتیاس لوکزی است، برنده جایزه خرس بلورین بهترین فیلم در بخش جنریشن کی پلاس فیلم های کودکان شد. این فیلم درام که داستانش درباره دختر جوانی است که به دنبال پدر غایبش می‌رود، موفق به دریافت جایزه جنریشن کی پلاس از هیات داوران بین المللی مراسم شد که آن را داستانی گیرا با نقش آفرینی های فوق العاده و بینشی واضح نامیدند.

در این بخش فیلم هندی «سنگر» ساخته کارگردان آویناش آروم شایسته تقدیر شناخته شد. این فیلم درام درباره پسری است که سعی دارد با زندگی جدیدش در بخش روستایی هندوستان کنار بیاید. این فیلم همچنین برنده جایزه بهترین فیلم که توسط هیات داوران کودکان جنریشن کی پلاس انتخاب شده بود نیز شد.

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، این گروه، شامل مجموعه ای از جوانان است که تمامی فیلم های زیر چهارده سال مراسم را تماشا می کنند و رای می دهند. این هیات داوران کودکان همچنین اشاره ویژه ای به فیلم «لذت امیال انسان» ساخته کارگردان ژاپنی ماساکازو سوگیتا نیز کرد که داستان آن درباره تاثیر یک زلزله فجیع بر روی زندگی یک خانواده است.