با توافق ارتش و سران سیاسی و دینی؛محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر برکنار شد..

0
221

فرماندهی نیروهای مسلح مصر شامگاه چهارشنبه  بیانیه ای صادر کرد که در آن محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور از قدرت برکنار شده و رئیس دادگاه عالی قانون اساسی، مامور اداره موقت مصر می شود.

یه گزارش خبرناملی ایرانیان از العربیه؛ برپایه این بیانیه، قانون اساسی تعلیق شده و انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زود هنگام برگزار می شود.

این بیانیه همچنین شامل تشکیل دولت تکنوکرات، تشکیل کمیته ای برای بازنگری قانون اساسی، وضع میثاقنامه شرف برای رسانه ها و تشکیل کمیسیونی عالی برای آشتی ملی می شود.

این بیانیه در حقیقت نقشه راهی است که طی مشورت های فرماندهی ارتش با چهره های برجسته دینی و سیاسی مصری به دست آمده است.

29048_687

پیش از آن ارتش مصر در صفحه رسمی خود در فیس بوک از جلسه مشورتی عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح با شخصیت‌های دینی، ملی، سیاسی و فعالان جوان، خبر داده بود که قرار است برپایه این مشورت ها، بیانیه ای صادر شود.

شیخ الازهر، پاپ قبطی ها، محمد البرادعی و نمایندگان جنبش تمرد که اعتراض های اخیر مصر را سازماندهی کرده بود، از جمله حاضران در این جلسه بودند.

این جلسه پس از پایان ضرب الاجل ۴۸ ساعته ارتش به محمد مرسی و دیگر گروه های سیاسی برای دستیابی به توافقی به منظور پایان بحران کنونی مصر برگزار شد.

ضرب الاجل ۴۸ ساعته ارتش شامگاه دوشنبه پس از به خیابان آمدن صد‌ها هزار نفر از مخالفان محمد مرسی به خیابان‌ها با خواست استعفای او صادر شده است.