جلسه مشترک ارتش مصر با البرادعی، شیخ الازهر و رهبر قبطی‌ها..

0
159

ارتش مصر اعلام کرد که زمان مشخصی را برای انتشار بیانیه احتمالی در زمینه بحران جاری در این کشور تعیین نکرده است. همزمان فرمانده ارتش با محمد البرادعی، شیخ الازهر و رهبر قبطی های مصر جلسه تشکیل داد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از رادیو فرانسه؛  پیشتر به نقل از منابع نزدیک به ارتش مصر گفته شده بود که با پایان ضرب الاجل ارتش مصر به مسؤولان این کشور به ویژه محمد مرسی، رییس جمهوری مصر، این ارتش بیانیه ای را صادر می کند.

اما ساعتی قبل از پایان این ضرب الاجل، ارتش اعلام کرد که چنین زمان بندی را در نظر نگرفته است.

ستاد کل نیروهای مسلح مصر روز دوشنبه ضرب الاجلی چهل هشت ساعته را برای خروج از بحران مصر و همچنین توافق طرفین درگیر در زمینه یک نقشه راه تعیین کرده بود.

اما امروز پیش از این که این ضرب الاجل به پایان برسد، ژنرال عبدالفتاح السیسی، فرمانده ارتش مصر با محمد البرادعی، نماینده مخالفان دولت مصر و همچنین احمد الطیب شیخ الازهر و رهبر قبطی‌های مصر دیدار کرد.

خبرگزاری فرانسه از قاهره گزارش داد که این جلسه چندین ساعت به طول کشید.

در این جلسه شیخ الازهر از موضع گیری ارتش حمایت کرده و مقام های سیاسی در مصر را به پاسخگویی در برابر مطالبات تظاهرکنندگان فراخوانده است.

تئودور دوم، رهبر قبطی های مصر نیز دیروز سه شنبه از جنبش اعتراضی علیه محمد مرسی حمایت کرد.

دو نفر از مسؤولان حزب تمرد، حزبی که اعتراضات ضددولتی اخیر را سازماندهی کرده، نیز در جلسه امروز حاضر بودند. همچنین نمایندگانی از حزب بنیادگرای اسلامی نور نیز در این جلسه شرکت داشتند.

یکی از نزدیکان به مخالفان دولت مصر به خبرگزاری فرانسه گفت که محمد البرادعی در این جلسه از ارتش مصر خواست تا برای پایان دادن به خونریزی ها در این کشور مداخله کند.

این در حالی است که منابع نزدیک به ارتش مصر این گفته های منسوب به آقای البرادعی را رد می کنند.

همچنین شاخه سیاسی حزب اخوان المسلمین مصر نیز از جانب این حزب اعلام کرده که مخالف هرگونه مداخله نظامی ارتش در شرایط کنونی است.

ولید الحداد، یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت به خبرگزاری رویترز گفت: ما دخالتهای هیچ کس را نمی پذیریم و اکنون ما رییس جمهور داریم.