باراک اوباما به جمهوری اسلامی: “نگذارید فرصت از دست برود”

0
230

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در سخنرانی امروز خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خطاب به جمهوری اسلامی گفت: نگذارید فرصت امضای توافق دائمی بر سر پرونده اتمی‌تان با جامعه بین المللی از دست برود.

“اوباما” افزود : “پیام من به رهبران  جمهوری اسلامی و مردم ایران ساده است یعنی ما می توانیم به راه حلی که پاسخگوی نیازهای شما در زمینه انرژی باشد و در عین حال به جهانیان نیز نشان دهد که برنامه اتمی شما صلح آمیز است، دست بیابیم.”

بنا به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی اقداماتی را برای تطبیق دادن خود با مفاد توافق موقت امضا شده در ژنو با کشورهای 5+1 انجام داده است.

در آن توافق صحبت از محدود کردن برنامه اتمی جمهوری اسلامی در ازای کاهش شماری از تحریم های بین المللی می رفت. و در حالی که قرار بود در ماه ژوئیه این توافق موقت به پایان برسد و به توافق دائمی تبدیل شود، برخی از نکات مورد اختلاف سبب شد که توافق برای چهار ماه دیگر، یعنی تا روز 24 نوامبر آینده، تمدید گردد.
به گزارش رادیو فرانسه؛ “باراک اوباما” در بخش دیگری از سخنان خود بر این تاکید ورزید که از فشار نظامی بر “حکومت اسلامی” باز نخواهد ایستاد و از همه کسانی که در عراق و سوریه به داعش پیوسته اند خواست تا زمان باقی است صحنه کارزار را ترک کنند.
“اوباما” همچنین از کشورهای عربی درگیر در یورش به “داعش” سپاسگذاری کرد و گفت : این کشورها نشان دادند که آمریکا در مبارزه با این گروه تنها نیست.

رئیس حمهوری آمریکا در عین حال به این اشاره کرد که این عملیات زمان خواهند برد اما او همه توان خود را برای شکست “حکومت اسلامی” به کار خواهد بست.