انتقال پیکر ۱۰۴تن از جان باختگان فاجعه منا به کشور امشب

0
150

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دومین جلسه خود با همتای عربستانی گفت: امشب پیکرهای 104 تن از جان باختگان فاجعه منا به کشور منتقل می شود.
به گزارش تارنمای صبحانه، دکتر “سیدحسن هاشمی” در ارتباط تلفنی با بخش خبری ساعت 19 شبکه اول سیما، در خصوص دومین جلسه خود با وزیر بهداشت عربستان گفت: همه دوستان در مکه مکرمه و ستاد حج و زیارت و همچنین مسئولان بعثه مقام معظم رهبری شبانه روز مشغول حل مشکلاتی هستند که در حادثه منا رخ داد، ما هم پیگیری های لازم را انجام دادیم.

وی افزود: آخرین جلسه ما امروز بعد از ظهر با حضور مقامات عربستانی ضمن تسلیت و ابراز تاسف مجدد آنان از این حادثه، در حالی برگزار شد که مقرر شد امشب پیکر 104 تن از جان باختگان به کشور منتقل شود و ان شاءالله فردا شب هم بتوانیم به همین تعداد را به کشور منتقل کنیم.

دکتر هاشمی یادآور شد: پیکرهای پاک افرادی هم که آسیب جدی دیده اند و صورت و بخشی از اعضای بدن شان آسیب دیده است، اما هویت کلی ایرانی بودنشان مشخص است و هویت شخصی آنها مشخص نیست و به آزمایشات زمان بر و حضور اقوام جهت شناسایی دقیق نیاز دارد، در روزهای آینده به کشور منتقل می شوند.

وی در خصوص مصدومان این حادثه نیز که در بیمارستان بستری اند، گفت: چند مجروح بدحال داریم که در صورتی که لطمه ای به سلامتی شان نخورد، آنها را منتقل خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: در تمامی مراحل انتقال پیکرها به کشور، نظارت مسئولان عالی ایرانی وجود خواهد داشت و مسئولان عربستانی نیز نهایت همکاری را خواهند داشت، در عین حال از مسئولان سعودی خواستیم که حدود 35 هزار نفر از ایرانیانی که در مدینه منوره و زائرینی که در مکه مکرمه همچنان مشغول انجام اعمال هستند، به طور کامل مورد مراقبت و احترام قرار گیرند.

دکتر هاشمی بیان کرد: همچنین وزیر بهداشت عربستان به بنده قول داد هفته آینده به مدینه برود و همچنین مسئولان عربستان قول دادند تمامی زائران به ویژه زائران ایرانی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند، دلجویی شوند تا ان شاءالله با پایان اعمال شان به سلامت به کشور بازگردند.