انتقال احمدرضا جلالی زندانی محکوم به اعدام به مکان نامعلوم

0
280

همسر احمدرضا جلالی پزشک زندانی محکوم به اعدام که حدود سه سال است در زندان اوین به سر می‌برد گفت او  روز دوشنبه هفتم مرداد ماه او از بند هفت زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شده است. ویدا مهران‌نیا با اظهار نگرانی از وضعیت نامشخص همسرش گفت هنوز احمدرضا جلالی نمی‌داند این انتقال به دستور چه کسی و نهادی صورت گرفته و دلیل این انتقال چیست و حتی نمی‌داند در کجا به سر می‌برد.

ویدا مهران‌نیا گفت: «احمدرضا صبح سه‌شنبه به خانواده‌اش تماس گرفته و در تماس دو دقیقه‌ای گفته او را به مکان نامشخصی منتقل کردند. گفته او در سلول انفرادی است که به دوربینی مجهز است. اما هیچ چیز دیگری از دلیل انتقال و مکانش نمی‌داند.»

احمدرضا جلالی محکوم به اعدام پیش از این در بند هفتم (عمومی) زندان اوین به سر می‌برد. در حالی او به سلول انفرادی منتقل شده که بازجویی‌های او مدت‌ها پیش تمام شده، حکمش صادر  و  منتظر رای درخواست اعاده دادرسی‌اش برای حکم اعدام بود.

خانم مهران‌نیا با اظهار اینکه حتی محمد حسین ساکت، وکیلش نیز از این انتقال بی‌خبر بوده، گفت: «من به وکیلش تلفنی خبر دادم که این اتفاق افتاده است و حالا وکیل قرار است روز شنبه برای پیگیری به دادسرای زندان اوین برود.»

همسر احمدرضا جلالی با اظهار نگرانی از وضعیت نامشخص همسرش و انتقال او به مکان نامعلوم گفت:‌ «این انتقال هم برای ما و هم برای خودش غیرمنتظره بود. وکیل درخواست اعاده دادرسی به حکم داده هنوز قوه قضاییه جوابی به این درخواست نداده و حالا ما نمی‌دانیم معنای این انتقال به سلول انفرادی چیست.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ ویدا مهران‌نیا گفت: «حرف‌های زده شده بود که در حکم احمدرضا مبالغه شده و حکمش باید تغییر کند. ما منتظر خبرهای خوب بودیم. هفته گذشته هم احمدرضا را به بیمارستان برای آزمایش خون برای بیماری‌هایش منتقل کرده بودند. اما نمی‌دانیم چرا ناگهان او را بردند. احمد رضا در زندان و ما در بیرون شرایط خوبی نداریم. از آقای رییسی می‌خواهم به عنوان رییس قوه قضاییه به این شرایط رسیدگی کند.»