امام جمعه‌ی کرمان با حضور اتباع افغانی در کشور به شدت مخالف هستم!

0
302

نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان گفت: کمیته‌ی امداد همواره در جامعه منشأ خیر و برکت بوده است.
به گزارش کرنا، آیت‌الله سیدیحیی جعفری عصر دیروز در دیدار با سرپرست کمیته‌ی امداد بر پررنگ‌ترکردن فعالیت‌های این حوزه تأکید کرد و گفت: امیدوارم روزی برسد که کسی تحت پوشش کمیته‌ی امداد نباشد و همه از درآمد خود ارتزاق کنند.
نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان بیان کرد: فسادهای اقتصادی در کشور فاجعه است و امیدواریم دستگاه قضا برخورد قاطعی با این افراد داشته باشد.
وی هم‌چنین تصریح کرد: من با حضور اتباع افغانی در کشور به شدت مخالف بوده و هستم؛ زیرا هم امنیت و سلامت کشور را به خطر انداخته‌اند، اما تاکنون، دولت‌ها هیچ کدام اقدام اساسی نکرده‌اند.
وی افزود: چندین هزار شغل در اختیار افغانی‌هاست و اگر این افراد نباشند، خودِ ایرانی‌ها کارها را انجام می‌دهند.
حسین انواری سرپرست کمیته امداد کشور نیز در این دیدار گفت: کمیته‌ی امداد متصل به بیت رهبری و در استان‌ها متصل به ائمه‌ی جمعه است که در واقع این اتصال، کیفی، کمی و معنوی است.
وی افزود: اقدامات کمیته‌ی امداد استان کرمان قابل‌توجه است، اما اگر اعتبارات بیش‌تری داشته باشیم، می‌توانیم کارهای مثمرتری انجام دهیم.
انواری بیان کرد: از منابع بانک‌ها به صورت قرض‌الحسنه استفاده می‌کنیم، اما منابع بانک‌ها محدود است.
سرپرست کمیته‌ی امداد کشور افزود: در استان کرمان از امکانات فنی و حرفه‌ای به نفع محرومان استفاده می‌کنیم و از دوره‌های آموزشی در نقاط مختلف استان بهره‌مند هستیم.