اعلام جرم وزارت دادگستری آمریکا علیه دو هکر ایرانی در ایالت ورمونت

0
310

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا دست کم علیه دو هکر تبعه ایران کیفرخواستی صادر کرد.

در بیانیه ای که روی وب سایت وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه ۲۶ تیر قرار گرفت، از «محمدرضا رضاخواه» ۳۹ ساله و «محمد سعید آجیلی» ۳۵ ساله به عنوان دو هکری یاد شده که علیه آنها کیفر خواست صادر شده است.

در این کیفر خواست آمده، آنها به تقلب و سوءاستفاده کامپیوتری، دسترسی غیر مجاز به اطلاعات و سرقت این اطلاعات، همچنین کلاهبرداری اینترنتی و نقض تحریم های جمهوری اسلامی متهم هستند.

دست کم چهار مقام وزارت دادگستری و اف بی آی، صدور کیفر خواست برای این دو تبعه ایران را اعلام کردند.

براساس اطلاعیه دادگستری آمریکا این دو هکر به همراه فرد دیگری در دادگاه ایالت ورمونت اتهامات علیه خود را پذیرفته و به آن اعتراف کرده اند. جزئیات بازداشت

کیفرخواست علیه این دو هکر جمهوری اسلامی، در ادامه برخورد مقام های قضایی آمریکا با مهاجمان سایبری جمهوری اسلامی است.

یکسال پیش دادگستری آمریکا اعلام کرد برای هفت نفر از هکر های جمهوری اسلامی، کیفرخواست صادر کرد که بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ حملات سایبری به آمریکا داشته اند.

لورتا لینچ وزیر دادگستری وقت آمریکا، فروردین سال گذشته اعلام کرده بود که این هفت هکر، ده ها میلیون دلار به آمریکا خسارت زده اند. این هفت نفر، احمد فتحی، حمید فیروزی، امین شکوهی، صادق احمدزادگان، امید غفاری نیا، سینا قصیر و نادر سعیدی بودند که در قالب دو شرکت کامپیوتری در ایران فعالیت داشتند.

به گزارش صدای آمریکا؛ پیش از این اعلام شده بود سد کوچکی در حومه نیویورک از سوی گروهی از هکر های جمهوری اسلامی کنترل شده که نام حمید فیروزی به عنوان عامل حمله سایبری به این سد مطرح شد.