اعلام جرم علیه چند شخص به‌دلیل نقض تحریم‌های جمهوری اسلامی توسط وزارت دادگستری آمریکا

0
226

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد، یک شهروند بریتانیایی اتهام‌ خود را در پرونده نقض تحریم‌های جمهوری اسلامی در دادگاه فدرال این کشور پذیرفته است.

در بیانیه‌ای که وزارت دادگستری آمریکا، پنج‌شنبه 27 ژانویه منتشر کرد، دیگر متهمان و اتهامات آن‌ها نیز مشخص شده است.

بر اساس این بیانیه صابر فقیه 46 ساله، شهروند بریتانیا در توطئه با بدر فقیه 41 ساله شهروند کانادا، الطاف فقیه 70 ساله شهروند امارات متحده عربی و علی‌رضا تقوی 46 ساله شهروند ایرانی وابسته به جمهوری اسلامی در سال‌های 2017 و 2018 مشارکت کرده تا بدون مجوز «اوفک»، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، سیستم مایکروویو صنعتی و یک سیستم‌ ضد پهپاد را برای جمهوری اسلامی منتقل می کردند.

این بیانیه اعلام کرد، صابر فقیه و بدر فقیه تلاش داشتند دو سامانه ضد پهپاد به ارزش یک میلیون دلار را به نمایندگی از تقوی خریداری کنند.

وزارت دادگستری همچنین از اعلام جرم علیه یک شهروند ایرانی وابسته به جمهوری اسلامی دیگر به نام جلال روح‌الله‌نژاد در ارتباط با همین پرونده خبر داد.

بر اساس مدارک دادگاه، او به همراه علیرضا تقوی، خود را نمایندگان یک شرکت به نام «رایان رشد افزار» معرفی کرده بودند که به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مرتبط است.

العربیه نوشت؛ روح‌الله‌نژاد پیشتر در مارس 2020 به اتهام تامین کالا از طریق یک فرد تحریم شده به «اقدام علیه امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ایالات متحده» در فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته بود.

الن کولر، معاون دایره ضد اطلاعات «اف‌بی‌آی»، در این خصوص گفته است، اعلام جرم علیه این افراد پیام روشنی را منتقل می‌کند، چراکه نهادهای امنیتی آمریکا به تلاش‌های خود برای خنثی کردن این توطئه‌ها و دفاع از دموکراسی در این کشور ادامه خواهند داد.