اعزام چهل نظامی فرانسه به عراق برای آموزش عملیاتی نیروهای عراقی

0
190

 40 نظامی فرانسوی در روزها و هفته های آینده برای آموزش تاکتیکی و عملیاتی نیروهای ارتش عراق و رزمندگان کرد علیه گروه دولت اسلامی وارد اربیل و بغداد خواهند شد. این خبر را روز گدشته، ” سرهنگ ژیل ژارون” سخنگوی ارتش فرانسه در یک نشست خبری اعلام کرد.

 سخنگوی ارتش فرانسه گفت که در چهارچوب مبارزه با گروه دولت اسلامی ” ارتش فرانسه وارد مرحله مشاورت و آموزش نیروهای عراقی در محل میگردد.”

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی تصریح کرد: ” در این مرحله، دو گروه ده نفره متخصص در آموزش های تاکتیکی و عملیاتی ارتش فرانسه به اربیل پایتخت کردستان عراق و بغداد پایتخت عراق اعزام میگردند. این متخصصان نظامی فرانسوی نیروهای عراقی و رزمندگان کرد را در زمینه خنثی کردن بمب گذاری و مواد منفجره غافلگیر کننده، آموزش خواهند داد.” وی توضیح داد که گروه دولت اسلامی به نحو گسترده ای از این گونه مواد منفجره در درگیری ها با نیروهای عراقی و رزمندکان کرد استفاده می کند.

“ژیل ژارون گفت که “به موازت مأموریت نخست، در مأموریت دیگری یک گروه 20 نظامی فرانسوی وارد بغداد خواهند شد. این گروه، ارائه مشورت های تاکتیکی و عملیاتی یک لشگر عراقی را بر عهده خواهند داشت. در همین حال این گروه، ستاد ارتش عراق و نیروهای امنیتی این کشور را در زمینه آماده سازی عملیات، هماهنگی عملیات علیه دشمن، خصوصاً هماهنگی توپخانه و حملات هوایی یاری خواهند داد.”

یاد آور میشویم که از 19 ماه سپتامبر گذشته حدود 800 نظامی فرانسوی در چهار چوب عملیات ” شمال”(با الهام از نام بادی که در شمال غربی عراق می‌وزد، این عملیات “شمال” نام گرفته است.)، نیروهای عراقی را در مبارزه علیه گروه دولت اسلامی حمایت و پشتیبانی می کنند.

9هواپیمای بمب افکن-شکاری رافال، یک هواپیمای رادار، دریایی و یک هواپیمای سوخت رسانی فرانسه هم اکنون در پایگاه نظامی فرانسه در “الدفرا” واقع در امارات متحده عربی در عملیات علیه گروه دولت اسلامی شرکت دارند. همچنین 6 هواپیمای شکاری میراژ 2000 در اردن و نیز یک ناوچه ضد هوایی فرانسوی در خلیج فارس در این عملیات شرکت دارند.