اعتصاب غذای دراویش از مرز ۲۰۰۰ نفر گذشت؛ دراویش سایر سلاسل نیز به گنابادی‌ها ملحق شدند

0
169

تعداد دراویش که در خارج از زندان در حمایت از ۱۰ تن از دراویش زندانی در زندان‌های اوین، رجایی شهر، زندان نظام شیراز و زندان مرکزی بندرعباس دست به اعتصاب غذا زدند از مرز ۲۰۰۰ تن گذشت. دراویش سایر سلاسل نیز از درویشان سلسله نعمت اللهی گنابادی حمایت کردند.

 تعداد دراویشی که در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند از مرز ۲۰۰۰ نفر گذشته است و این درحالی است که همچنان نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. به طوری که اخیرا دیده شده دراویش از سایر سلاسل تصوف و عرفان نیز به این اعتصاب غذای حمایتی پیوستند. در کمپین اعتصاب غذای سراسری دراویش، شرکت قابل توجه دراویش از کشور هند و از سلاسل چشتیه، قادریه، نقشبندیه و شاطریه دیده می‌شود. 

دراویش پس از با خبر شدن از اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراویش زندانی آقایان: حمیدرضا مرادی٬ فرشید یداللهی٬ مصطفی دانشجو٬ امیر اسلامی٬ امید بهروزی٬مصطفی عبدی٬ رضا انتضاری، کسری نوری و عبدالغفور قلندری‌نژاد در زندان‌های کشور، در اقدامی همدلانه دست به اعتصاب غذا زده و خواسته خود را خواسته برادران زندانیشان اعلام کرده‌اند.


کلمه روز گذشته از وضعیت نگران کننده سه درویش بیمار (حمیدرضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو و افشین کرم‌پور) در حال اعتصاب غذا خبر داده است.

دراویش با امضای «کمپین اعتصاب غذای دراویش سراسر جهان در همبستگی با دراویش زندانی» به جمع اعتصاب کنندگان می‌پیوندند. پیام این کمپین «به امید لقمه‌ای عدالت در قضاء؛ لب بسته‌ایم بر غذا» عنوان شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور،خواسته دراویش زندانی رسیدگی به وضعیت درمانی سه نفر از وکلای دراویش در زندان اوین و همچنین لغو تبعید آقایان فرشید یداللهی، رضا انتصاری و سعید مدنی که به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شده‌اند، عنوان شده است.

اسامی دراویش غیرزندانی اعتصاب کننده که تاکنون اعتصاب خود را اعلام کردند را از این آدرس می‌توانید مشاهده کنید.