اظهارات شگفت‌انگیز دوست‌دختر سابق “آندریاس لوبیتز” کمک خلبان آلمانی

0
483

چند روز پس از سقوط عمدی هواپیمای ایرباس  “A 320” شرکت هواپیمایی “جرمن‌وینگز” آلمان، دوست دختر آندریاس لوبیتز، کمک خلبان این هواپیما، اظهاراتی را به نقل از وی بیان کرده است.
“ماریا”، 26 ساله که مهماندار هواپیماست و در سال 2014 با “آندریاس لوبیتز” رابطه داشته، در گفت‌وگو با روزنامه “بیلد” که امروز منتشر شده گفته است: «وقتی من از این حادثه باخبر شدم، این جمله از او به یادم آمد که: «یک روز، کاری می کنم که سیستم تغییر خواهد کرد و آن زمان همه نام مرا خواهند شناخت و به یادشان خواهد ماند.»

ماریا اضافه کرده: «من نمی فهمیدم که او چه می خواهد بگوید اما امروز برایم روشن است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دوست‌دختر آندریاس لوبیتز که به گفته دادستانی آلمان، بیماری خود را از رؤسا و همکارانش پنهان کرده بود، گفته است که آندریاس فهمیده بود به دلیل مشکلات سلامتی‌اش، رؤیای بزرگ کار در شرکت “لوفت‌آنزا” به عنوان خلبان پروازهای مسافت‌های طولانی عملاً غیرممکن است.

وی اضافه کرده: ما همیشه درباره کار با یکدیگر صحبت می کردیم و آندریاس همیشه نسبت به شرایط حرفه‌اش ناراضی بود: درآمد کم، ترس از بیکاری و اِسترس زیاد.

به گفته دوست‌دختر آندریاس لوبیتز، این کمک خلبان آلمانی زیاد از بیماری‌اش صحبت نمی‌کرد و فقط می‌گفت که در حال روان‌درمانی است.

ماریا اضافه کرده: «وقتی ما با یکدیگر بحث می‌کردیم، او خیلی زود از کوره در می‌رفت و بر سرم داد می‌کشید. شب‌ها هم او از خواب می‌پرید و فریاد می‌کشید که “ما داریم سقوط می‌کنیم”؛ در واقع او داشت کابوس می‌دید.»

قرار است مراسم ملی بزرگداشت 149 قربانی هواپیمای شرکت “جرمن‌وینگز” که از بارسلونای اسپانیا عازم شهر دوسلدورف آلمان بود، روز 17 آوریل با حضور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دیگر رهبران اروپایی، در کلیسای جامع شهر کلن برگزار شود.

لازم به ذکر است که هواپیمای ایرباس ۳٢٠ متعلق به شرکت هواپیمائی آلمانی “ژرمن وینگز” با ١۴٢ مسافر، ٢ خلبان و ۴ خدمه پرواز که از بارسلون اسپانیا به مقصد دوسلدورف آلمان در پرواز بود، در یک منطقۀ کوهستانی در جنوب فرانسه سقوط کرد.