شهر “ادلب” سوریه به دست القاعده افتاد

0
142

شهر “ادلب” که یکی از شهرهای مهم و استراتژیک شمال غرب سوریه به شمار می‌رود، پس از ۵ روز درگیری، به صورت کامل از کنترل ارتش سوریه خارج شد و به دست نیروهای “جبهه النصره”، شاخه القاعده در سوریه و متحدان این گروه افتاد.
خبرگزاری فرانسه از بیروت گزارش داده که نیروهای “جبهه النصره”، پس از آنکه صبح امروز بخش وسیعی از شهر “ادلب” را از آن خود کرده بودند، بالاخره توانستند کنترل کامل این شهر را به دست بگیرند.

به این ترتیب، پس از شهر “رقه” در شمال سوریه، این دومین شهر مهم این منطقه است که طی چهار سال گذشته از دست نیروهای رژیم بشار اسد خارج می‌شود.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از روز سه‌شنبه گذشته ٤فروردین/ ٢٤ مارس که عملیات نیروهای ائتلاف به رهبری جبهه النصره آغاز شده بود، حدود 130 نفر از هر دو طرفِ درگیر در خشونت‌های “ادلب” کشته شدند.

رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان ناظران حقوق بشر سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفته که در کنار جبهه النصره، گروه‌های دیگر اسلام‌گرا نظیر “احرارالشام” نیز حضور دارند.

این سازمان همچنین اعلام کرده که بسیاری از ساکنان ادلب از شهر خارج شده اند ولی با این حال هنوز بخش مهمی از ساکنان ادلب همچنان در این شهر باقی مانده اند.

شهر ادلب پیش از آغاز درگیری‌های سوریه در مارس سال 2011، حدود ٢٠٠هزار نفر جمعیت داشت.