اسرار خونین برج جمجمه آزتک‌ها برملا شد

0
259

باستان‌شناسان اعلام کردند که قلب قربانیان برج جمجمه پیش از جدا کردن سرشان از تن‌شان از سینه بیرون کشیده می‌شده است، آن هم در حالی که قربانی هنوز زنده بوده است.

در سال 2015 باستان‌شناسان موسسه انسان‌شناسی و تاریخی مکزیک در سایت «تمپلو مایور» دیواری از جمجمه‌های انسانی را کشف کردند که آن را برج جمجمه نامیدند.
تمپلو مایور یکی از معابد اصلی قوم آزتک در شهر «تنوچتیتلان»، پایتخت آزتک‌ها، بود.

دانشمندان اخیرا اعلام کرده‌اند که روش قربانی کردن انسان‌ها در فرهنگ آزتک بسیار ترسناک‌تر و متداول‌تر از آن چیزی است که تاکنون گمان می‌شده است.

برج جمجمه درواقع تنها گوشه کوچکی از نمایشگاه عظیم جمجمه‌ها به نام «Huey Tzompantli» است که به اندازه زمین بازی بسکتبال است.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آزتک‌ها مقیاس برای احترام به خدایان وسیع تعداد زیادی انسان را قربانی می‌کرده‌اند.
براساس این مطالعه، اسیران ابتدا به معبد بزرگ شهر تمپلو مایر برده می‌شدند تا در حالی که هنوز زنده بودند، قلب‌هایشان از سینه بیرون کشیده شود.

سپس سر اجساد از بدن‌هایشان جدا می‌شد و کاهنان معبد پوست و ماهیچه را از سر آنها جدا می‌کردند. سوراخ‌های بزرگی در کنار جمجمه‌ها ایجاد می‌شد تا روی یک ستون چوبی در کنار هم قرار بگیرند.

این ستون‌های جمجمه در قفسه‌ای بزرگ از جمجمه قرار می‌گرفتند که روبه‌روی تمپلو مایر ساخته بود. تمپلو مایر یک هرم با دو معبد بود.

به گزارش آنا از DailyMail، بعد از گذشت ماه‌ها، جمجمه‌ها در اثر بارش باران و تابش نور خورشید تکه تکه می‌شدند، دندان‌های آنها می‌افتد و حتی فک‌های جمجمه‌ها از بین می‌رفت. بنابراین کاهنان از جمجمه‌های تخریب‌‌شده برای ساخت ماسک استفاده می‌کردند.