کشف زنبور انگلی جدید

0
394

دانشمندان استرالیایی زنبوری جدید کشف کرده‌اند که تخم‌هایش را داخل بدن هزارپا می‌گذارد تا فرزندانش پس از تولد از این موجود بیچاره تغذیه کنند.

محققان استرالیایی گونه‌ای جدید از زنبور به نام «زنومورف» کشف کرده‌اند که شباهت‌های زیادی به هیولای فیلم «بیگانه» ریدلی اسکات دارد.

زنبور زنومورف تخم‌های خودش را درون یک هزارپای زنده تزریق می‌کند؛ سپس لاروهای این زنبور انگلی شروع به خوردن قربانی نگون بخت از درون می‌کنند.

بعد از این که لاروها حسابی سیر شدند، بدن هزارپا را می‌درند، راه خود را به دنیای بیرون باز می‌کنند، رشد می‌کنند تا به زنبورهای بالغ تبدیل شوند و این چرخه دوباره تکرار می‌شود.

زنبور زنومورف یکی از سه گونه زنبور انگلی است که به تازگی کشف شده‌اند. زنبورهای انگلی نیاز دارند، میزبان را بکشند تا چرخه زندگی خود را کامل کنند.

ارین جفریز، دانشجوی دکتری در دانشگاه آدلاید، در این باره می‌گوید:‌ «رفتار زنبورهای زنومورف با هزارپای میزبان مانند رفتار هیولای فیلم بیگانه با میزبان انسانی است. این زنبور مانند هیولای فیلم بیگانه سیاه و براق است و ویژگی‌های عجیب و غریبی دارد».

زنومورف به معنای «شکل عجیب و غریب» است. بسیاری بر این باورند که ریدلی اسکات هیولای فیلم بیگانه را با الهام از زنبورهای انگلی ساخته است.

به گزارش آنا از DailyMail، زنبور زنومورف حداقل پنج میلی‌متر طول دارد و شکارچی فوق‌العاده‌ای است. این زنبورها در طبیعت، در تنظیم جمعیت حشرات میزبان نقش مهمی دارند و حتی برای کنترل آفات در مزارع نیز از این زنبورها استفاده می‌شود.