اسرائیل: پهپاد سرنگون‌شده جمهوری اسلامی مسلح بود

0
307

بنا بر تحقیقات اسرائیل پهپادی که در بهمن‌ ماه بر فراز این کشور منهدم شد جمهوری اسلامی و حامل مواد انفجاری بوده است. همزمان رهبر حزب‌الله لبنان حمله اسرائیل به نیروهای جمهوریاسلامی در سوریه را “خطایی تاریخی” خوانده است.

 نیروی هوایی اسرائیل روز جمعه  ۱۳ آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپادی که در تاریخ ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) وارد حریم هوایی اسرائیل شد، متعلق به جمهوری اسلامی بوده و حامل تسلیحاتی برای حمله بوده است.

در بیانیه یادشده گفته می‌شود که بعد از تحلیل مسیر پرواز و باقی‌مانده‌های این پهپاد، که از آسمان سوریه به حریم هوایی اسرائیل وارد شده بود، معلوم شد که این پهپاد به منظور عملیات با مواد انفجاری مسلح شده بود.

در روز یادشده بالگرد‌های اسرائیل یک پهپاد را بر فراز خاک اسرائیل هدف قرار دادند. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیل نیز با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار دادند. یکی از این جنگنده‌ها مورد اصابت پدافند هوایی سوریه قرار گرفت و در خاک اسرائیل سقوط کرد. در پی این درگیری، سخنگوی ارتش اسرائیل با بیان اینکه “سوری‌ها و جمهوری اسلامی با آتش بازی می‌کنند” تصریح کرد که “آن‌هایی که علیه ما اقدام کردند، بهای سنگینی خواهند پرداخت”.

رهبر حزب‌الله: اسرائیل اشتباهی تاریخی کرد

اندکی پیش از صدور بیانیه ارتش اسرائیل، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز جمعه (۱۳ آوریل) در سخنانی در تجمع انتخاباتی حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت با متهم کردن اسرائیل به حمله اخیر به فرودگاه تی۴ سوریه، آن را “خطای تاریخی رژیم صهیونیستی” توصیف کرد.

به گزارش دویچه وله؛ به گفته نصرالله اسرائیل با این اقدام، خود را در مواجهه مستقیم با جمهوری اسلامی قرار داده است.