مدیرعامل تلگرام: حریم شخصی کاربران فروشی نیست

0
227

پاول دوروف مدیرعامل تلگرام در توییتی اعلام کرد حریم شخصی فروشی نیست و حقوق بشر نباید به خطر بیافتد. او پیش از این در مقابل درخواست مقامات جمهوری اسلامی برای انتقال سِرورهایش به پایگاهای جمهوری اسلامی نیز مخالفت کرده بود.

در ایران بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی، فضای مجازی را عامل اصلی نابسامانی های کشور جلوه می دهند و بسیاری از مسئولان مملکتی خواستار فیلترینگ تلگرام و استفاده از اپلیکیشن های بومی شده اند.

پیام رسان سروش یکی از این اپ ها است. اما بررسی کارشناسان حوزه فناوری نشان داد که این پیام رسان دارای حفره های امنیتی فراوانی است، از جمله این که شماره تلفن افراد و حتی محتوای پیام هایشان را به راحتی در اختیار سازمان‌های امنیتی قرار می دهد.

در این میان مدیرعامل پیام رسان سروش ضمن عذرخواهی گفته است این مشکلات به زودی برطرف خواهند شد.

اپلیکیشن تلگرام که بیش از ۴۰ میلیون کاربر در ایران دارد، پس از اعتراضات دی ماه سال گذشته بیش از یک هفته مسدود شد که به اختلال در کار بیش از ۵۰۰ هزار شغل در ایران انجامید.

پاوِل دوروف مدیرعامل تلگرام می گوید که تا به حال از حریم خصوصی افراد حمایت کرده و به هیچ دولتی – حتی روسیه – که زادگاه خود او است، اجازه دسترسی به اطلاعات فردی و خصوصی افراد را نداده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ تلگرام همچنین رسماً اعلام کرده که با استفاده از فناوری «بلاک چِین» که به زودی بر روی این نرم افزار قرار خواهد گرفت، عملاً فیلترینگ تلگرام برای همیشه غیرممکن خواهد شد.