اسرائیل: تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ضروری است

0
115

همزمان با سفر منطقه‌ای مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به کشورهای خاورمیانه از جمله اسرائیل، سودان، امارات و بحرین، وزیر امور خارجه اسرائیل تاکید کرد که تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ضروری است.

‌وگابی اشکنازی همچنین به توافق میان اسرائیل و امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت که این توافق نشان داد صلح تنها از طریق گفتگو قابل تحقق است.

خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام) روز پنج‌شنبه 13 آگوست 2020 بیانیه‌ای منتشر کرد که بر اساس آن دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات، در تماسی تلفنی در مورد آغاز روابط کامل دوجانبه میان اسرائیل و امارات متحده عربی توافق کردند.

در این بیانیه آمده‌است: «این دستاورد دیپلماتیک تاریخی، موجبات تقویت صلح در خاورمیانه را فراهم آورده و گواهی بر دیپلماسی جسورانه و دیدگاهی است که هر سه رهبر از آن برخوردارند و نشانی از شجاعت و دلیری امارات متحده عربی و اسرائیل در ترسیم روند تازه‌ای است که راه را در برابر امکانات بزرگی در منطقه می‌گشاید.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توافق عادی‌سازی مناسبات دو کشور اسرائیل و امارات متحده عربی را «توافقی» تاریخی و پیروزی برای صلح خاورمیانه توصیف کرد.

موضوع تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی نه تنها یک خواست اسرائیلی، که خواست آمریکا و بسیاری از دیگر کشورهای خاورمیانه و جهان است.

مایک پمپئو روز دوشنبه 24 آگوست بر موضع کشورش در قبال جمهوری اسلامی و تحریم‌ها تاکید کرد و گفت که دولت آمریکا به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را نخواهد داد.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، چهارشنبه 19 آگوست 2020 به وزیر امور خارجه این کشور دستور داده بود مکانیسم ماشه را علیه جمهوری اسلامی فعال کند تا تمامی تحریم‌هایی که به واسطه توافق برجام برداشته یا تعلیق شده‌، از سر گرفته شود.

العربیه نوشت؛ دونالد ترامپ گفت که آمریکا تحریم‌های بین‌المللی سریعی علیه جمهوری اسلامی وضع خواهد کرد و این تحریم‌ها براساس مکانیسم ماشه خواهد بود.