استمداد یک پناهجوی ایرانی در کمپ زندان یونان

0
634

بنا به گزارش دریافتی خبرنامه ملّی ایرانیان از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهران – ج پناهجوی زندانی هم‌اکنون در یکی از کمپ زندان‌های کشور یونان در کمپ پارانسیتی شهر سالونیک، به دلیل ورود غیرقانونی در بازداشت به سر می‌برد. وی گفته در شرایط روحی و روانی بسیار بدی قرار داشته و همچنین دچار ناراحتی قلبی بوده و حتی پلیس کمپ، داروهای پست شده برای وی را تحویلش نمی‌دهد.
مهران – ج درباره فعالیت‌هایش در گفتگو با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته: من در بند 2 زندان وکیل‌آباد مشهد محبوس و از هم‌بندان هاشم خواستار، حسین لطفی، احمد راد و سید حسین حسینی (اعدامی 1389) بودم. لیست اسامی 63 نفر از زندانیان اعدامی که از سوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در سال 1391 منتشر شد، توسط ما جمع‌آوری و به کمپین ارایه شد.
متن کامل نامه پناهجوی زندانی در یونان از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در پی می آید:

اینجانب مهران – ج زندانی سیاسی زندان وکیل‌آباد مشهد که در خرداد سال 1388، در تظاهرات اعتراضی توسط مزدوران رژیم دستگیر شده بودم، بعد از بیش از 4 سال تحمل زندان، در آبان‌ماه 1392، بعد از تلاش‌های پدرم و وکیلم از زندان آزاد شدم.
خرداد سال 1393، به دلیل ممنوع‌الخروجی از ایران به ترکیه آمدم. دو ماه در ترکیه و بعد به یونان آمدم. همسرم نیز خردادماه از کشور ایران به فرانسه رفت.
به دلیل ورود غیرقانونی به یونان در زمانی که قصد خروج به کشور ایتالیا را داشتم، در شهر کمونوزیا دستگیر شدم. 20 روز در بازداشتگاه پلیس در شرایط بسیار بد بودم. بعد ما را به کمپ کمیتینی نزدیک مرز ترکیه بردند. بعد یک ماه، ما را به کمپ جدید در شهر پارانسیتی (در آما) آوردند.
الان حدود چهار ماه بعد از دستگیری، به وضعیت من رسیدگی نمی‌شود. حدود 100 نفر بلاتکلیف در این کمپ بالای 10 ماه هستند و هر هفته 2 الی 3 نفر را به شهر سالونیک می‌برند، جهت اینترویو و مصاحبه و ارایه کیس.
به دلیل اینکه هیچ پولی جهت اخذ وکیل ندارم، معلوم نیست تا چه زمانی بلاتکلیف در این کمپ که نه UN هست نه مترجم، نه کسی که خواسته‌های ما را بشنود.
به دلیل فشارهای روحی و مشکل قلبی که دارم، می‌بایست تحت نظر پزشک باشم که متاسفانه هیچ پزشکی و درمانی در اینجا برای من وجود ندارد.
از شما دوست عزیز که این مطالب را می‌خوانید تقاضای کمک، همکاری، یاری و راهنمایی را دارم که سازمان شما می‌تواند به من کمکی کند، یا با چه سازمانی می‌توانم مکاتبه کنم، حتی نامه‌ای از طرف سازمان و مجموعه‌ی شما مبنی بر درخواست آزادی من، شاید راهگشا باشد.
نام زندانی: مهران – ج (به دلایل امنیتی نام خانوادگی به صورت اختصاری نوشته شده است)
شماره زندانی: 1857
شماره تماس زندانی: 00306992508822

ایمیل پلیس کمپ پارانسیتی:
yfekaper@gmail.com

فکس پلیس کمپ پارانسیتی:
Fax: 0030-2524022567

تلفن و فکس نماینده UN در شهر سالونیک:
fax: 0030-2310267722
tel: 0030-2310388177

ایمیل نماینده UN در شهر سالونیک:
pga.thessalonikis@asylo.gov.gr